Neuromarketing and it´s application when working with Mary Kay

Thesis title: Neuromarketing a jeho využití při práci se značkou Mary Kay
Author: Šetková, Lenka
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Steinerová, Karolína
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce se zabývá představením neuromarketingu jako nové formy vysoce efektivního marketingu. V teoretické části jsou popsány vybrané nástroje měření mozkové aktivity, zásadní pojmy v neuromarketingu, zrcadlové neurony, soma značky. Zmíněná je i podprahová reklama a její praktiky. Pozornost je věnována také rozdílům mezi mužským a dámským mozkem. Praktická část nejprve představuje společnost a značku Mary Kay, včetně globálních marketingových aktivit. Dále obsahuje analýzu postavení této značky na českém trhu, hodnocení současných marketingových aktivit nezávislé kosmetické poradkyně s návrhem na zlepšení a zvýšení objemu prodejů.
Keywords: kosmetická poradkyně ; Mary Kay; podprahová reklama; zrcadlové neurony; soma značky; MEG; TMS; fMRI; neuromarketing
Thesis title: Neuromarketing and it´s application when working with Mary Kay
Author: Šetková, Lenka
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Steinerová, Karolína
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis introduces neuromarketing as a new form of highly effective marketing. Theoretical part describes the selected tools for measuring brain's activity, fundamental terms in neuromarketing, mirrors neurons, soma markers. Mentioned are also subliminal messages. Further, attention is paid to describe some of the differences between male and female brain. Practical part of this thesis introduces the company and brand Mary Kay, including global marketing activities. Then, it contains analysis of brand positioning on the Czech market, evaluating of the current marketing activities of Independent Beauty Consultant and a proposal for improvement (of marketing activities) and increase in sales volume.
Keywords: independant consultant; Mary Kay ; subliminal messages; soma ; mirror neurons; MEG; TMS; fMRI; neuromarketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 12. 6. 2012
Date of submission: 31. 5. 2014
Date of defense: 17. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/37968/podrobnosti

Files for download

    Last update: