Marketing in environment of the internet and his importance in information society

Thesis title: Marketing v prostředí internetu a jeho význam v informační společnosti
Author: Lovíšek, Marek
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Řezníček, Václav
Opponents: Sova, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá internetovým marketingem. V práci budou představeny principy a nástroje internetového marketingu, které budou následně aplikovány na konkrétním případě drobného podnikatele v oboru stavebnictví. V první části práce bude reflektována současná situace. Cílem této části bude zhodnocení nástrojů internetového marketingu, zjištění syntéz a principů v této oblasti. Záměrem druhé části práce je výběr a aplikace nejefektivnějších fundamentů za použití co nejmenších nákladů. Dále se budu snažit zjistit, jaký vliv má internetový marketing na současnou společnost. Ukazuje se, že je již nedílnou součástí života všech uživatelů internetu. Představeny budou i situace, kdy nás internetový marketing ovlivňuje, aniž bychom si to uvědomovali.
Keywords: Analýza klíčových slov; SEO; Webová prezentace; Nástroje internetového marketingu; Internetový marketing
Thesis title: Marketing in environment of the internet and his importance in information society
Author: Lovíšek, Marek
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Řezníček, Václav
Opponents: Sova, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with Internet marketing. The work will be introducing the principles and tools of Internet marketing that is applied in cases as that of small businesses and the construction industry. The first part will be reflected on the current situation. The aim of this part of the assessment is the type of tools in which are used in Internet marketing. Finding a synthesis of the principles in this area. The aim of the second part is the selection and application of effective fundamentals for emphasising maximum marketing with the minimum of expense. Next, I will try to find out what impact Internet marketing has on current society. Due to nearly all Internet users are subjected to marketing on a huge basis. This thesis will show which type of situations in which internet marketing affects us all, without us even realizing it.
Keywords: Web presentation; Analysis of keywords ; Internet marketing; Tools of internet marketing; SEO

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informatika
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Systems Analysis

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 2. 2014
Date of submission: 12. 5. 2014
Date of defense: 24. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/46508/podrobnosti

Files for download

    Last update: