Impact of advertising to specific social habits of children

Thesis title: Vliv reklamy na určité sociální návyky dětí
Author: Urbanová, Marie
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Kašparová, Eva
Opponents: Stolařová, Jaroslava
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá vlivem reklamy na určité sociální návyky dětí, jako jsou spotřební a stravovací návyky. Cílem práce je upozornit na tuto problematiku, shrnout dosavadní výzkumy a poměřit české a americké prostředí. Teoretická část se zabývá reklamou, jejími druhy a komunikačním procesem. Další kapitola se věnuje dětskému adresátovi, jeho vývoji a jeho bezbrannosti vůči reklamním sdělením. Praktická část je rozdělena na dvě části. První část sestává ze shrnutí dosavadních výzkumů v oblastech vlivu reklamy na spotřební chování a na stravovací návyky. Druhá část zahrnuje popis českého a amerického prostředí ve vybraných oblastech a následné porovnání.
Keywords: Spotřební návyky; Děti; Reklama; Stravovací návyky
Thesis title: Impact of advertising to specific social habits of children
Author: Urbanová, Marie
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Kašparová, Eva
Opponents: Stolařová, Jaroslava
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor's thesis deals with the issue of the impact of advertising on specific social habits of children, like consumption habits and eating habits. The main objective is to warn about this issue, summarize existing researches and compare this issue in czech and american milieu. Theoretical part of the thesis is focused on advertising, types of advertising and communication process. Another chapter is dedicated to children, their evolution and their defenselessness to advertising. Practical part is divided to two parts. The first part contains of summary of existing researches in the field of impact of advertising on consumption habits and eating habits. The second part contains of description of czech and american milieu in selected areas and comparison.
Keywords: Eating habits; Consumption habits; Children; Advertisement

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Managerial Psychology and Sociology

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 11. 2013
Date of submission: 15. 5. 2014
Date of defense: 4. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/45630/podrobnosti

Files for download

    Last update: