Buying behavior in the residential property market

Thesis title: Kupní chování na trhu rezidenčních nemovitostí
Author: Libánský, Lukáš
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
Předmětem této diplomové práce je chováním spotřebitelů na trhu rezidenčních nemovitostí v České republice se zaměřením na specifika hlavního města. Hlavním cílem práce je na základě vlastního výzkumu odhalit obvyklé chování a problémy zákazníků při nákupu nemovitostí v Praze a zhodnotit kupní chování mladé populace se zaměřením na vysokoškolské studenty. Dílčím cílem je pak identifikace profilu spotřebitelů na trhu nemovitostí v České republice a deskripce subjektů na českém realitním trhu. Provedený výzkum je založen jak na kvalitativní metodě hloubkových rozhovorů, tak na kvantitativních dotazníkových šetřeních, čímž poskytuje pohled na problematiku realitního trhu z různých úhlů.
Keywords: kupní rozhodovací proces; trh nemovitostí; kupní chování
Thesis title: Buying behavior in the residential property market
Author: Libánský, Lukáš
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
The subject of this thesis is the consumers behavior on the residential property market in the Czech Republic, focusing on the specifics of the capital city. Based on the original research, the main goal of this thesis is to reveal the typical behavior and issues of the customers when buying real estate in Prague and evaluate the customer purchasing behavior of young population, with a focus on the college students. The secondary goal is to identify the profile of consumers on the real estate market in the Czech Republic and to describe the subjects on the Czech real estate market. The research is based on both qualitative in-depth interviews and quantitative questionnaire surveys methods, providing a view of the problems of the real estate market from different angles.
Keywords: real estate market; purchase decision process; buying behaviour

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 10. 2013
Date of submission: 4. 5. 2014
Date of defense: 11. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/45033/podrobnosti

Files for download

    Last update: