Customer’s purchasing decision based on discount offers

Thesis title: Nákupní rozhodování zákazníka na základě slevových nabídek
Author: Topičová, Kristýna
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Štirský, František
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zaměřuje na vliv slevových nabídek na nákupní rozhodování zákazníka z různých příjmových skupin. Teoretická část vysvětluje základní pojmy spjaté s marketingem. Dále se zabývá marketingovými strategiemi, tvorbou cen a cenovými změnami. V neposlední řadě je zde vysvětleno nákupní chování zákazníka a efektivita slevových nabídek dle loajálnosti zákazníků ke značce. V praktické části lze nalézt výsledky dotazníkového šetření, ze kterého jsem zjistila, jak lidé s různým měsíčním příjmem reagují na slevové nabídky drogistického zboží a jaká je loajalita respondentů k drogistickým značkám.
Keywords: loajalita zákazníků; drogistické zboží; příjmové skupiny; slevy
Thesis title: Customer’s purchasing decision based on discount offers
Author: Topičová, Kristýna
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Štirský, František
Thesis language: Česky
Abstract:
Thesis of this bachelor work is focused on influence of the discounts on decisions of customers from different income groups. The theoretical part explains marketing key concepts. This part also describes marketing strategies, pricing and price changes. The attention is also paid to consumers' behaviour and discount efficiency based on loyalty. The practical part is made by a questionnaire survey. In the practical part, there are the results of the questionnaire survey of people's responses to discounts of toiletries and respondents' loyalty to brands.
Keywords: loyalty of customers; income groups; discounts; toiletries

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 9. 2013
Date of submission: 30. 4. 2014
Date of defense: 20. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/44058/podrobnosti

Files for download

    Last update: