In-store communication

Thesis title: In-store komunikace
Author: Stoklasová, Karolina
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem mé bakalářské práce je zhodnotit výhody a nevýhody in-store komunikace a identifikovat možnosti zvýšení její efektivity, s detailnějším zaměřením na ochutnávky jako jeden z nástrojů této komunikace. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Úvodní kapitola teoretické části je náhled do oboru komunikace v místě prodeje. Druhá část se pak zabývá pouze podlinkovou komunikací, do které právě in-store komunikace spadá. Třetí část je pak brána z pohledu zákazníka. Podrobněji se zde pojednává o smyslovém marketingu a neuromarketingu, který se právě zabývá tím, co zákazníka ovlivňuje v místě prodeje. Tato práce je v praktické části doplněna o vlastní marketingový výzkum, který je zaměřen na ochutnávky v místě prodeje a na to jak je zákazník vnímá.
Keywords: místo prodeje; neuromarketing; ochutnávky; POP materiály
Thesis title: In-store communication
Author: Stoklasová, Karolina
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The purpose of this thesis is to evaluate advantages and disadvantages in -store communication and identify increase in efficiency, with a detailed focus on tastings in hypermarkets. This thesis is composed of both a theoretical and a practical part. Introductory chapter of theoretical part is a look at field in-store communication. Second part concentrates on below the line communication, where in-store communication falls into. The third part is described from the customer's perspective. Here is in detail deals with the sensorial marketing and neuromarketing, which deals with what influences customer at the point of sale. The practical part explores my own marketing research, which focuses on the tastings at the point of sale and on how the customer perceives them.
Keywords: neuromarketing; tastings; POP materials; point of sale

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 6. 5. 2013
Date of submission: 1. 6. 2014
Date of defense: 24. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/42989/podrobnosti

Files for download

    Last update: