The use of quantitative methods for support decision making about basic strategy of targeted marketing and Marketing Engineering

Thesis title: Použití kvantitativních metod pro podporu rozhodování při stanovení základní strategie cíleného marketingu a Marketing Engineering
Author: Kryst, Tomáš
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Jablonský, Josef
Opponents: Zouharová, Martina
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá pouţitím kvantitativních a statistických metod pro podporu rozhodování v marketingu. Především se zabývá postupy, které se pouţívají v praxi pro stanovení základní strategie cíleného marketingu S-T-P. Aplikace tohoto přístupu vyţaduje softwarovou podporu, a proto jsou představeny počítačové programy, které se v praxi k tomuto účelu pouţívají. Práce se také zabývá omezeními této strategie a představuje dva přístupy pro generování inovací - laterální marketing a strategii modrého oceánu. Na případové studii zpracované za pomocí pseudoreálných dat ukazuje autor samotné pouţití metod v praxi.
Keywords: rozhodování; model; marketingová strategie
Thesis title: The use of quantitative methods for support decision making about basic strategy of targeted marketing and Marketing Engineering
Author: Kryst, Tomáš
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Jablonský, Josef
Opponents: Zouharová, Martina
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with the use of quantitative and statistical methods for decision making support in marketing. Mainly deals with the procedures to be used in practice to determine the basic strategy of targeted marketing S-T-P. Application of this approach requires software support, and therefore presents computer programs that are in practice used for this purpose. The work also addresses the limitations of this strategy, and presents two approaches for generating innovation - Lateral Marketing and Blue Ocean Strategy. Author shows using of methods in practice on case study.
Keywords: decision making; model; marketing strategy

Information about study

Study programme: Kvantitativní metody v ekonomice/Ekonometrie a operační výzkum
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Econometrics

Information on submission and defense

Date of assignment: 31. 1. 2013
Date of submission: 21. 8. 2014
Date of defense: 9. 9. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/41182/podrobnosti

Files for download

    Last update: