Influence of Discounts on Customer´s Shopping Behavorial

Thesis title: Vliv slev na nákupní chování zákazníků
Author: Havelková, Simona
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Koudelka, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problematikou slevových akcí maloobchodních řetězců, zaměřuje se na postihnutí faktorů, které zákazníky ovlivňují při výběru nákupního místa potravin a nápojů a na identifikaci míry vlivu slevových akcí na kupní rozhodování. Práce je rozdělena na dva celky. Teoretická část obsahuje základní východiska, která jsou obohacena o poznatky zahraničních případových studií. Zaměřuje se na spotřební chování a kupní rozhodování zákazníků s důrazem na vliv cen a akčních nabídek. Praktická část se skládá ze sekundárního výzkumu současných trendů nákupního chování českých spotřebitelů, primární analýzy akčních reklamních letáků a výzkumu zaměřeného na postihnutí postojů spotřebitelů k řetězcům a identifikaci vlivu slevových akcí na nákup potravinářských produktů. Na základě výsledků šetření jsou formulována doporučení k marketingovým činnostem maloobchodních řetězců.
Keywords: Cena; Maloobchodní řetězec; Sleva; Akční reklamní leták; Potravinářské produkty
Thesis title: Influence of Discounts on Customer´s Shopping Behavorial
Author: Havelková, Simona
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Koudelka, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
The master's thesis deals with promotional discounts of retail chains focusing on a description of factors that affect customers in selection of a shopping place to purchase food and beverages and identifies the level of influence of promotional discounts on purchase decisions. This thesis is divided into two parts. The theoretical part contains fundamental resources, that are enriched by findings of foreign case studies. It focuses on consumers behavior and purchase decisions emphasizing the influence of prices and special offers. The practical part consists of secondary research of current trends in shopping behavior of Czech consumers, primary analysis of the action flyers and research focused on describing the attitudes of consumers towards the retail chains and identifying the impact of promotional discounts on purchasing food products. The recommendations for marketing activities of retail chains are formulated based on the results of the analysis.
Keywords: Discount; Price; Action flyer; Retail chains; Food products

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 1. 2013
Date of submission: 2. 5. 2014
Date of defense: 10. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/40975/podrobnosti

Files for download

    Last update: