Children as a target group in marketing

Thesis title: Děti - cílová skupina v marketingu
Author: Daňhelková, Barbora
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Vojtíšek, Zdeněk
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá dětmi jako specifickou cílovou skupinou v marketingu. První část práce se věnuje vymezením teoretických pojmů souvisejících s marketingem a dětmi jako cílovou skupinou. Druhá, praktická, část se zabývá vlivem dětí na nákupní chování svých rodičů. Cílem práce je zanalyzovat, jaký mají děti vliv na nákupní chování svých rodičů při probíhajících kampaní zaměřených na děti vybraných retailingových řetězců. Primární data byla získána dotazováním v písemné a online formě. Na základě výsledků vlastního šetření lze říci, že děti jsou ve velké míře kampaní ovlivněny. Děti vyžadují aktivní účast svých rodičů na dané kampani, a ti jsou kvůli nim ochotni zvýšit hodnotu svého nákupu.
Keywords: Vliv dětí na nákupní chování; Reklama; Marketingová komunikace; Děti jako cílová skupina
Thesis title: Children as a target group in marketing
Author: Daňhelková, Barbora
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Vojtíšek, Zdeněk
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis deals with children as a specific target group in marketing. First part of this thesis deals with defining theoretical concept related to marketing and children as target group. Second part is focused on the influence of children on the shopping behaviour of their parents. The aim is to analyze what is the impact of campaigns of the retail chains aimed at children and how they influence the shopping behaviour of the parents of children. Primary data were collected by survey in electronic and written form. Based on the result of own survey it is possible to say that children are largely influenced by the campaigns. Children demand active participation of their parents on the campaigns and also the parents are willing to increase the value of their purchase for them.
Keywords: Influence of children to shopping behaviour; Marketing communication; Advertising; Children as a target group

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 4. 2013
Date of submission: 31. 5. 2014
Date of defense: 25. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/42802/podrobnosti

Files for download

    Last update: