Building brand awareness and image of Horský pramen

Thesis title: Budování znalosti a image značky Horský pramen
Author: Finsterlová, Lucie
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Čech, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zaměřuje na budování znalosti a image značky Horský pramen. Hlavním cílem práce je analyzovat na základě výsledků vlastního on-line dotazníkového šetření znalost a image značky u cílové skupiny, kterou tvoří především rodiče na mateřské dovolené a sportovci. Rodiče na mateřské dovolené a sportovci jsou hlavními cílovými skupinami vybrané značky Horský pramen. Dalším úkolem je také na základě jeho výsledků navrhnout řešení na zlepšení znalosti této značky. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část vymezuje základní pojmy týkající se problematiky značky a jejího budování, dále také popisuje image značky, hodnotu značky a způsoby jejího měření a komunikování. Praktická část charakterizuje zkoumanou značku, která je také součástí marketingového výzkumu prováděného prostřednictvím on-line dotazníku.
Keywords: image značky; znalost značky; hodnota značky; značka
Thesis title: Building brand awareness and image of Horský pramen
Author: Finsterlová, Lucie
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Čech, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor's work is aimed at creating brand awarness and image of Horský pramen. The main aim of this work is to analyze awareness and image of brand at target group which consists mainly of parents in maternity leave and sportsmen, using results from own on-line questionary. Parents in maternity leave and sportsmen are the main target groups of chosen brand Horský pramen. Other task is to suggest solution to improve the awareness of this brand, again using questionary. This work is divided in theoretical and practical part. Theoretical part defines basic terms concerning problems and brand building, further it describes its image, value and ways of measuring and communication. Practical part characterizes researched brand which is also part of marketing research realized by on-line questionary.
Keywords: brand image; brand awareness; brand value; brand

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 3. 2013
Date of submission: 1. 5. 2014
Date of defense: 12. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/42527/podrobnosti

Files for download

    Last update: