Analysis and proposal of marketing processes at the company AAA Auto

Thesis title: Analýza a návrh marketingových procesů ve společnosti AAA Auto
Author: Gamazova, Ksenia
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Bruckner, Tomáš
Opponents: Palovská, Helena
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce je zaměřena na analýzu a návrh marketingových procesů ve společnosti AAA Auto. Práce začíná teoretickou částí, ve které popisuji různé metody tvorby informačních systémů, uvádím příklady modelů životního cyklu a způsoby modelování procesů. V další části přináším teoretický úvod do problematiky přípravy marketingové kampaně, kde zkoumám faktory, které ovlivňují úspěšnost marketingové kampaně. Dále následuje praktická část této práce, kterou zahajuji stručným popisem firmy AAA Auto, jejího marketingového oddělení a pokračuji analýzou vybraných procesů. Následná kapitola praktické části je věnována návrhu informačního systému, kde popisuji požadavky k informačnímu systému a vytvořené modely procesů s použitím IS. Cílem této práce je zanalyzovat důležité procesy v marketingovém oddělení, odhalit jejich nedostatky a poté navrhnout způsob jejich optimalizace pomocí informačního systému.
Keywords: Optimalizace procesů pomocí informačního systému; Tvorba informačního systému; EPC diagramy; Modelování procesů; Analýza procesů; Procesy v marketingovém oddělení
Thesis title: Analysis and proposal of marketing processes at the company AAA Auto
Author: Gamazova, Ksenia
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Bruckner, Tomáš
Opponents: Palovská, Helena
Thesis language: Česky
Abstract:
My thesis is focused on analysis and proposal of marketing processes in AAA AUTO company. Thesis starts with theoretical part, in which I describe various methods of development of information systems, provide examples of life cycle models and methods of modelling processes. In next part I provide theoretical introduction of marketing campaigns preparation. This part describes factors which influence a marketing campaigns success. Further follows practical part of this work, which begins with a brief description of AAA Auto company and its marketing department and goes on to processes analysis. The next chapter of practical part is devoted to proposal of the information system. In this chapter I describe requirements for information system and process models with the information system using.
Keywords: process optimization using the information system; information system creation; EPC diagrams; process modeling; process analysis; Processes in marketing department

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informatika
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Information Technologies

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 2. 2013
Date of submission: 14. 5. 2014
Date of defense: 25. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/42040/podrobnosti

Files for download

    Last update: