Analysis of marketing strategy of the brand Biotherm Homme

Thesis title: ANALÝZA MARKETINGOVÉ STRAGEGIE ZNAČKY BIOTHERM HOMME
Author: Radášová, Nikola
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Krňávek, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je přiblížit čtenáři novou rychle rostoucí tržní kategorii pánské kosmetiky prostřednictvím analýzy marketingové strategie vybrané značky selektivní pánské kosmetiky Biotherm Homme a návrhem na zlepšení její pozice na českém trhu. Práce je rozdělena do pěti kapitol. První kapitola vymezuje teoretická marketingová východiska, definuje základní strategické pojmy a popisuje tvorbu marketingového plánu. Úkolem druhé kapitoly je zmapovat vývoj pánské kosmetiky na mezinárodním trhu a jeho porovnání s ne tolik rozvinutým českým trhem. Pozornost je věnovaná také historii této tržní kategorie a poznatkům o mužském spotřebitelském a nákupních chování v dané kategorii. Třetí kapitola se soustředí na představení samotné zkoumané značky Biotherm Homme, její marketingové strategie a současnou pozici na trhu. Obsahem čtvrté kapitoly jsou výsledky důkladného kvantitativního i kvalitativního průzkumu trhu, který má čtenáři poskytnout bližší pohled na dané téma na českém trhu a dále přináší cenné informace pro vypracování poslední kapitoly. Poslední pátá kapitola se zabývá doporučeními na zlepšení současné pozice zkoumané značky na českém trhu. Autorka v ní navrhuje konkrétní kroky dle jednotlivých složek marketingové mixu, které mají za cíl primárně zvýšit povědomí o této značce na českém trhu a podpořit rekrutaci nových zákazníků, a tím pádem i zvýšit prodeje a tržní podíl.
Keywords: Biotherm Homme; Marketingová strategie; Marketingový plán; Pánská kosmetika
Thesis title: Analysis of marketing strategy of the brand Biotherm Homme
Author: Radášová, Nikola
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Krňávek, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the diploma thesis is to give the reader insight into newly fast- growing market category of men's grooming through the analysis of marketing strategy of chosen brand Biotherm Homme and the proposal for enhancement of this brand on the czech market.The thesis is divided into five chapters. First chapter is devoted to the fundamental marketing theory, crucial strategic terms are defined and proper creation of marketing plan is described. The purpose of the second chapter is to analyse the global market of men's grooming with the comparison to the czech one. Attention is paied also to the history of this booming market category as well as to understand men's customer's behavior regarding men's grooming. Third chapter is focused on the presentation of the brand itself, its strategies and current position on the market. Fourth chapter contains detailed quantitative and qualitative market Research, which should bring reader closer to the chosen topic and provides author with the highly valuable information for composition of the last chapter. Last chapter deals with the recommendations concentrated on enhancement of the current brand position on the czech market. The author is making suggestions, which are primarily pointing at raising awareness of the brand on the czech market and boosting recruting of new customers, thereby increasing of sales and market share.
Keywords: Biotherm Homme; Marketing strategy; Marketing plan; Men's grooming

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 10. 2012
Date of submission: 1. 5. 2014
Date of defense: 17. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/39661/podrobnosti

Files for download

    Last update: