Private Labels

Thesis title: Private Labels
Author: Kolmačková, Zuzana
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Cimler, Petr
Opponents: Hommerová, Dita
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá distribuční strategií, která je založena na zavádění privátních značek především maloobchodními řetězci. Ze začátku se práce zaměřuje na obecné pojetí vlastních značek obchodníků, kde je zmíněna základní charakteristika, historie a rozdělení distribučních značek. Dále práce informuje čtenáře o nově zaváděných speciálních distribučních značkách, které se orientují v první řadě na nové spotřební zvyklosti zákazníka. V praktické části je popsán konkrétní vztah mezi dodavatelskou firmou a dvěma maloobchodními společnostmi, přičemž je kladen důraz na porovnání logistického průběhu výroby a následné propagace těchto produktů a srovnání stanovených podmínek a norem pro funkci takového obchodního vztahu.
Keywords: Aspius; vlastní značky maloobchodníků; distribuční značky ; privátní značky
Thesis title: Private Labels
Author: Kolmačková, Zuzana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Cimler, Petr
Opponents: Hommerová, Dita
Thesis language: Česky
Abstract:
This Bachelor Thesis titled Private labels deals with distribution strategy based on the introduction of private labels especially in retail chains. At the beginning it is focused on the general concept of private label offered by retailers, where is mentioned basic characteristics, history and structuring of distribution brands. Subsequently this thesis informs readers about the introduction of new special distribution brands, which focus primarily on the new consumption habits of customers. The practical part describes the specific relationship between a supply company and two retail companies, with an emphasis on comparing the logistics of the production and promotion of these products, and compares the conditions and standards for the operation of this business relationship.
Keywords: Aspius; distribution brands; brand strategy; Private labels

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 9. 2013
Date of submission: 30. 5. 2014
Date of defense: 4. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/43897/podrobnosti

Files for download

    Last update: