Effect of subliminal advertising on consumer decision

Thesis title: VLIV PODPRAHOVÉ REKLAMY NA ROZHODOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
Author: Satoriová, Lucie
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá problematikou podprahové reklamy. Text práce je členěn do 4 kapitol. V první kapitole se věnuji vysvětlení pojmu podprahové reklamy. Dále představuji historii podprahové reklamy a její současnou podobu. Neopomněla jsem okomentovat ani uskutečněné experimenty a zákon zakazující podprahovou reklamu. V rámci druhé kapitoly rozebírám jednotlivé druhy podprahové reklamy, ať už v hudbě, ve filmech, v reklamě, v politice či v prodejnách. Následující dvě kapitoly shrnují výsledky z mého vlastního výzkumu. První z nich se věnuje experimentu na podprahovou reklamu a druhá krátkému dotazníku.
Keywords: podprahová reklama; experiment; historie
Thesis title: Effect of subliminal advertising on consumer decision
Author: Satoriová, Lucie
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Bachelor thesis deals with subliminal advertising. The thesis is divided into 4 chapters. In the first one, I explain the term of subliminal advertising. Then I present a history of subliminal advertising and its temporary influence. I did not forget to comment on experiments and the law that interdict the subliminal advertising. Speaking of the chapter two, I describe various kinds of subliminal advertising, such as subliminal advertising in music, movies, in advertisements, politics or in stores. Last two chapters summarize the results of my research. The former explains the result of the experiment on subliminal advertising and the latter describes the result of the questionnaire.
Keywords: history; experiment; subliminal advertising

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 6. 2013
Date of submission: 1. 6. 2014
Date of defense: 24. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/43415/podrobnosti

Files for download

    Last update: