Use of the multi-level marketing in business

Thesis title: Uplatnění multilevel marketingu v obchodním podnikání
Author: Purnochová, Jana
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Cimler, Petr
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce Uplatnění multi-level marketingu v obchodním podnikání se zabývá přiblížením přímého prodeje a jeho podkategorie multi-level marketingu (dále též MLM). V první části stručně nastiňuje historii vzniku, vymezuje několik základních pojmů a definuje základy fungování systému MLM a jeho hlavní výhody a nevýhody. Dále představuje klíčové činnosti spojené s aktivitou v daném odvětví -- vysvětluje postupy úspěšné komunikace a zdůrazňuje základní pravidla, jejichž dodržování je nutné k dosažení úspěchů. Součástí práce je také popis současných rysů přímého prodeje a představení žebříčku deseti nejúspěšnějších MLM společností posledních dvou let. Poslední kapitola představuje společnost Avon a zaměření její obchodní činnosti, popsán je také model odměňování Sales Leaderů společnosti.
Keywords: Multi-level marketing; distributor; přímý prodej; model odměňování Sales Leaderů společnosti Avon; Avon
Thesis title: Use of the multi-level marketing in business
Author: Purnochová, Jana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Cimler, Petr
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Česky
Abstract:
This Bachelor Thesis titled Use of the multi-level marketing in business is focused on explanation of the direct selling and the multi-level marketing concept. At the beginning it briefly outlines the history, delimits the fundamental terms and defines the base of functioning of the system and its main advantages and disadvantages. Subsequently the core activities connected to the branch are introduced -- the methods of successful communication are explained and the basic rules, which are essential to attainment of success, are emphasized. A part of the thesis is also a description of the current direct selling, the TOP 10 of multi-level marketing companies per two last years is presented as well. The last chapter presents the company of Avon and its business orientation, the Avon Sales Leadership Framework is also described in this chapter.
Keywords: Avon Sales Leadership Framework; Avon; direct selling; distributor; Multi-level marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 5. 2013
Date of submission: 15. 5. 2014
Date of defense: 4. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/43089/podrobnosti

Files for download

    Last update: