Awareness of the brand Yves Rocher

Thesis title: Znalost značky Yves Rocher
Author: Gőtzová, Lenka
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce zkoumá znalost značky Yves Rocher a její vnímání z pohledu zákazníka. Cílem práce je vyhodnotit znalost značky Yves Rocher na českém trhu, a také posoudit, jak ji a její produkty spotřebitelé vnímají. První část práce se zabývá teorií značky a problematikou marketingového výzkumu. Druhá, praktická část se věnuje představení společnosti Yves Rocher a analýze její konkurence, důležitou součástí je také dotazníkové šetření a jeho následné vyhodnocení. Samotný závěr práce obsahuje shrnutí výsledků a určité návrhy na zlepšení znalosti dané značky na trhu a získání většího počtu zákazníků.
Keywords: kosmetika; Yves Rocher; dotazníkové šetření; marketingový výzkum; vnímání značky; znalost značky; značka
Thesis title: Awareness of the brand Yves Rocher
Author: Gőtzová, Lenka
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor's thesis explores the awareness and perception of the brand Yves Rocher from the customer's perspective. The aim of this thesis is to evaluate awareness of the brand Yves Rocher on the Czech market and also to assess its perception of consumers. The first part of the thesis deals with the theory of brand and marketing research issue. The second, practical part includes the presentation of the company Yves Rocher and analysis of its competitors, an important part is also the questionnaire survey and its subsequent assessment. The conclusion of this thesis contains a summary of the results and some suggestions for improving the awareness of the brand on the Czech market and also for attracting more customers.
Keywords: cosmetic; Yves Rocher; questionnaire survey; marketing research; perception of the brand; awareness of the brand; brand

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 4. 2013
Date of submission: 2. 5. 2014
Date of defense: 12. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/42929/podrobnosti

Files for download

    Last update: