Tactual and didactic analysis of curriculum to accounting of fixed assets
Thesis title: | Věcný a didaktický rozbor učiva o základním účtování dlouhodobého majetku |
---|---|
Author: | Peterková, Vendula |
Thesis type: | Bakalářská práce |
Supervisor: | Fišerová, Marie |
Opponents: | Rotport, Miloslav |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | Bakalářská práce je zaměřena na rozbor učiva o dlouhodobém majetku v předmětu účetnictví na obchodních akademiích, především v 1. koncentrickém okruhu. Je rozdělena do dvou částí: praktické a teoretické. V praktické části jsou aplikovány poznatky z pedagogiky a oborové didaktiky. Jedná se například o metody výuky či zásady používané při vyučování. Praktická část obsahuje vlastní návrh výuky dlouhodobého majetku v předmětu účetnictví na obchodní akademii. Hlavním cílem práce bylo obohatit výuku o dopady nákladů (konkrétně odpisů) do účetních výkazů. Součástí je výzkumné šetření na základě testu a dotazníku na obchodní akademii a výsledky byly víc než překvapivé. |
Keywords: | rozvaha; výsledovka; výuka účetnictví; obchodní akademie; dlouhodobý majetek |
Thesis title: | Tactual and didactic analysis of curriculum to accounting of fixed assets |
---|---|
Author: | Peterková, Vendula |
Thesis type: | Bachelor thesis |
Supervisor: | Fišerová, Marie |
Opponents: | Rotport, Miloslav |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | This bachelor thesis is focused on analysis of curriculum of the fixed assets in the subject of Accounting for business schools, mainly in the 1st concentric scope. It is divided into two parts -- theoretical and practical. In the practical part, there is used knowledge of pedagogy and didactics. These include teaching methods and principles used in the classroom. The practical part contains a personal draft of fixed assets in teaching the subject of Accounting at the Business Academy. The main goal was to enrich the teaching with the cost impacts (particularly depreciation) into the financial statements. Part of the thesis was a research based on a test and a questionnaire at the Business Academy and the results were more than surprising |
Keywords: | Teaching Accounting; Fixed Assets; Balance-sheet; Business Academy; Income Statement |
Information about study
Study programme: | Finance a účetnictví/Učitelství praktického vyučování v ekonomickém vzdělávání |
---|---|
Type of study programme: | Bakalářský studijní program |
Assigned degree: | Bc. |
Institutions assigning academic degree: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: | Faculty of Finance and Accounting |
Department: | Department of Economic Teaching Methodology |
Information on submission and defense
Date of assignment: | 6. 3. 2013 |
---|---|
Date of submission: | 30. 6. 2014 |
Date of defense: | 10. 6. 2014 |
Identifier in the InSIS system: | https://insis.vse.cz/zp/42051/podrobnosti |