The importance of teaching aids for economic education

Thesis title: Význam učebních pomůcek pro vyučování ekonomických předmětů
Author: Skořepová, Anna
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Krpálková Krelová, Katarína
Opponents: Večerník, Jakub
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce je tematicky zaměřena na význam a využití učebních pomůcek ve vyučování na středních školách. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a empirickou. Součástí teoretické části je rozdělení učebních pomůcek podle několika odborných publikací, popis vybraných moderních učebních pomůcek a jejich uplatnění ve výuce. V závěru teoretické části je pozornost věnována učebním pomůckám využívaným především v ekonomickém vzdělávání. Empirická část je věnována dotazníkovému šetření a jeho vyhodnocení. Hlavním cílem výzkumu je zjistit využití učebních pomůcek ve výuce. Další otázky jsou zaměřeny na zajímavost hodiny při využití učebních pomůcek, jak často učitelé využívají učební pomůcky, jestli si je vytvářejí sami a které učební pomůcky nemají učitelé k dispozici. V závěru je zjišťováno, zda učitelé využívají e-lerning.
Keywords: fólie pro zpětný projektor; digitální pera; didaktická technika; interaktivní učebnice; e-learning; PowerPoint; učební pomůcky
Thesis title: The importance of teaching aids for economic education
Author: Skořepová, Anna
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Krpálková Krelová, Katarína
Opponents: Večerník, Jakub
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis is thematically focused on the importance of teaching aids and the use of teaching aids in secondary education. The thesis is divided into theoretical and empirical part. The theoretical part is the classification of teaching aids, description of selected modern teaching aids and their use in education. At the end of the theoretical part is description of teaching aids that are used mainly in economic education. The empirical part of thesis focuses on the survey and its evaluation. The main target of this research is to investigate the use of teaching aids in education. Other questions focus on the interest of lessons when teachers use teaching aids, how often teachers use teaching aids, if teachers create teaching aids on their own and which teaching aids teachers do not have. In conclusion, it is determined whether teachers use e-learning.
Keywords: e-learning; foil to overhead projector; PowePoint; digital pens; interactive textbook; teaching techniques; teaching aids

Information about study

Study programme: Finance a účetnictví/Učitelství praktického vyučování v ekonomickém vzdělávání
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Finance and Accounting
Department: Department of Economic Teaching Methodology

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 10. 2013
Date of submission: 20. 6. 2014
Date of defense: 11. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/44261/podrobnosti

Files for download

    Last update: