Use of the communication tools in marketing to children

Thesis title: Využití komunikačních nástrojů v marketingu cíleném na děti
Author: Bulantová, Barbora
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Pařezová, Petra
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce zkoumá působení nástrojů marketingové komunikace na děti ve věku od tří do jedenácti let. Její hlavní část je věnována reklamě, jakoţto nejvyuţívanějšímu nástroji komunikačního mixu v marketingu cíleném na děti. Tato práce si klade za cíl zjistit, jak se děti staví k reklamě, zda jí věří a zda jsou reklamou ovlivňovány. Teoretická část se zabývá nástroji komunikačního mixu vyuţívanými v marketingu cíleném na děti, zejména reklamou. V praktické části jsou prezentovány výsledky výzkumu, který byl realizován mezi dětmi v mateřské škole, na prvním stupni základní školy a mezi jejich rodiči za pomocí dotazníkového šetření. Z výzkumu vyplývá, ţe jsou děti reklamou ovlivněny, ale jejich rodiče si toho převáţně nejsou vědomi. Na základě těchto výsledků jsou následně podána doporučení rodičům a firmám, jejichţ cílovou skupinou jsou děti.
Keywords: marketing; děti; reklama; komunikační mix; marketingová komunikace
Thesis title: Use of the communication tools in marketing to children
Author: Bulantová, Barbora
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Pařezová, Petra
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis examines the effects of communication tools in marketing to children aged three to eleven years. The main part of this thesis is devoted to advertising as the most used tool in marketing to children. The goal of the thesis is to discover what attitude children have to advertising, if they believe it and if the advertising influences them. The theoretical part deals with the communication mix used in marketing to children, especially with advertising. The research was held among the children at the nursery school and primary school and their parents using a questionnaire survey. Research shows that advertising influences children, but most of their parents do not realize it. There are some recommendations to parents and companies whose target group are children based in the end of this thesis.
Keywords: marketing communication; children; advertising; communication mix; marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 7. 2013
Date of submission: 1. 5. 2014
Date of defense: 18. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/43574/podrobnosti

Files for download

    Last update: