Marketing strategy of the company LITS Global Ltd

Thesis title: Marketingová strategie společnosti LITS Global, ltd
Author: Jančíková, Nikola
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Krahulík, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce na téma Marketingová strategie společnosti Lits Global, Ltd. se zabývá širokým tématem marketingu a vytvářením marketingových strategií podniků. V první části stručně nastiňuje teoretická východiska marketingu, přibližuje marketing vzhledem ke specifickému B2B trhu. Další část je zaměřena na vytvoření marketingové strategie, kde stěžejním prvkem je marketingový strategický plán. V marketingovém plánování popisuje situační analýzu vnitřního i vnějšího prostředí podniku, na základě které je možné vytvořit tzv. SWOT analýzu. Stěžejním nástrojem pro navržení vhodné strategie je pak Marketingový mix, jehož části jsou přizpůsobeny k oblasti služeb. V poslední části práce jsou pak teoretické poznatky na konkrétní společnost LITS Global, Ltd. pro trh ve Velké Británii.
Keywords: LITS Global; B2B; SWOT analýza; situační analýza; Marketingový mix; marketingová strategie; marketing
Thesis title: Marketing strategy of the company LITS Global Ltd
Author: Jančíková, Nikola
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Krahulík, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
The Bachelor Thesis titled Marketing strategy of the company LITS Global Ltd. is focused on a broad topic of marketing and creating marketing strategies. The first section briefly oultines a theoretical background of marketing and gives more clear insight into specifics of B2B marketing. In the next section it describes a creation of marketing strategy, where the key element is the strategic marketing plan. The markceting plan describes an analysis of internal and external business environment based on which it is possible to craeta so-called SWOT analysis. The fundamental tool for designing appropriate strategies is Marketing mix. The parts of the Marketing mix are more described for the sector service. The last part of the thesis uses theoretical knowledge for designing marketing strategy of a particular company LITS Global Ltd for UK market.
Keywords: LITS Global; B2B; analysis; SWOT analysis; Marketing Mix; marketing strategy; marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 4. 2013
Date of submission: 1. 5. 2014
Date of defense: 17. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/42793/podrobnosti

Files for download

    Last update: