New forms of marketing communications and their usage in company communication mix

Thesis title: Využití nových forem marketingové komunikace v komunikačním mixu firmy
Author: Popelka, Ondřej
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Kincl, Tomáš
Opponents: Novák, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou nových forem marketingové komunikace a zkoumá možnost jejich využití při aplikaci na vybraný existující subjekt, kterým je v mém případě Golf Club Bitozeves. V teoretické části jsou představeny jednotlivé formy marketingové komunikace spolu s prostředky jejich šíření. Praktická část se zabývá aplikací těchto forem marketingové komunikace na subjekt vytvořením konkrétních modelových kampaní a jejich následovného porovnání z pohledu atributů, jakými je cena realizace kampaně, časová náročnost realizace jednotlivých kampaní či počtu potenciálních zákazníků získaných těmito metodami.
Keywords: marketing pro e- commerce; Moderní marketingové metody; event marketing; product placement; guerilla marketing; virální marketing; ambush marketing; word of mouth marketing; mobilní marketing
Thesis title: New forms of marketing communications and their usage in company communication mix
Author: Popelka, Ondřej
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Kincl, Tomáš
Opponents: Novák, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis examines new forms of marketing communications and their usa on concrete existing subject, which is in my case Golf club Bitozeves. The aim of the theoretical part is to present new forms of marketing communication along with their means of spreading. The practical part is based on applying these forms on current subject by creating concrete model campaigns and afterwards comparison of their key attributes such as costs of realization, time required for their realisation or by number of potential customers brought by these methods.
Keywords: mobile marketing; marketing for e-commerce; viral marketing; Modern marketing methods; event marketing; product placement; ambush marketing; word of mouth marketing; guerilla marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Exact Methods

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 11. 2013
Date of submission: 30. 4. 2014
Date of defense: 9. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/45419/podrobnosti

Files for download

    Last update: