Comparison of consumer behaviour when purchasing sport equipment in e-shops and brick-and-mortar stores

Thesis title: Porovnanie správania spotrebiteľov pri nákupe športovej výbavy v e-shopoch a kamenných obchodoch
Author: Marečková, Barbora
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Tahal, Radek
Opponents: Škvarka, Peter
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Táto bakalárska práca prináša informácie o správaní spotrebiteľov pri využívaní novej formy spôsobu nakupovania: nakupovania v e-shopoch, v porovnaní s nakupovaním v kamenných obchodoch. Informácie sú ďalej porovnávané medzi obyvateľmi Českej a Slovenskej republiky. V práci sa zameriavam na produktovú kategóriu športovej výbavy, analyzované sú obchody Rock point, Hervis Sport, Exisport, Belda Sport, A3 Sport, Intersport, Sportisimo a Sportsdirect.com. Prináša odpovede na otázky, či je správanie spotrebiteľov ovplyvnené tým, či šport vykonávajú pravidelne alebo nie, ako často rôzne druhy spotrebiteľov v športových obchodoch nakupujú a či v súčasnosti vôbec nákup v e-shopoch u týchto predajcov využívajú. Práca sa skladá z teoretických poznatkov súvisiacich s výskumom, ďalej z analýzy športových obchodov a z analýzy môjho vlastného primárneho výskumu.
Keywords: nákupné správanie; spotrebiteľ; marketingový výskum; e-shop
Thesis title: Porovnání chování spotřebitelů při nákupu sportovní výbavy v e-shopech a kamenných obchodech
Author: Marečková, Barbora
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Tahal, Radek
Opponents: Škvarka, Peter
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Tato bakalářská práce přináší informace o chování spotřebitelů při využívání nové formy způsobu nakupování: nakupování v e-shopech, v porovnání s nakupováním v kamenných obchodech. Informace jsou dále porovnávány mezi obyvateli České a Slovenské republiky. V práci se zaměřuji na produktovou kategorii sportovní výbavy, analyzovány jsou obchody Rock point, Hervis Sport, Exisport, Belda Sport, A3 Sport, Intersport, Sportisimo a Sportsdirect.com. Přináší odpovědi na otázky, zda je chování spotřebitelů ovlivněno tím, provádějí-li sport pravidelně nebo ne, jak často různé druhy spotřebitelů ve sportovních obchodech nakupují a využívají-li vůbec v současnosti nákup v e-shopech u těchto prodejců. Práce se skládá z teoretických poznatků souvisejících s výzkumem, dále z analýzy sportovních obchodů a z analýzy mého vlastního primárního výzkumu.
Keywords: nákupní chování; marketingový výzkum; spotřebitel; e-shop
Thesis title: Comparison of consumer behaviour when purchasing sport equipment in e-shops and brick-and-mortar stores
Author: Marečková, Barbora
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Tahal, Radek
Opponents: Škvarka, Peter
Thesis language: Slovensky
Abstract:
This bachelor thesis brings information about consumer behaviour related to the new way of shopping - i.e. shopping in e-shops, with the aim of comparing e-shopping with shopping in brick-and-mortar stores. This thesis further compares consumer behaviour between the residents of Czech Republic and Slovakia. In the thesis The principal focus of this analysis is on the product category of sport equipment available at the following retail stores: Rock point, Hervis Sport, Exisport, Belda Sport, A3 Sport, Intersport, Sportisimo and Sportsdirect.com. The purpose of this thesis is to answer the following research questions: to what extent is consumer behaviour affected by doing sports on regular basis, how often do different types of consumers shop in these stores, and to what extent is the e-shopping option used by these consumers at the present. In order to answer these questions, this thesis consists of theoretical part related to the research area, followed by a comprehensive analysis of the aforementioned sport stores concluded by the analysis of my own primary research.
Keywords: e-shop; marketing research; consumer behaviour; consumer

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 8. 10. 2013
Date of submission: 31. 5. 2014
Date of defense: 20. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/44662/podrobnosti

Files for download

    Last update: