Mobile Application as a Part of Marketing Communication of Faculty of Management University of Economics in Prague

Thesis title: Mobilná aplikácia ako súčasť marketingovej komunikácie Fakulty managementu VŠE
Author: Vašková, Alexandra
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Přibil, Jiří
Opponents: Zelená, Veronika
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diplomová práca sa zameria na moderné trendy v marketingovej komunikácii konkrétnej vzdelávacej inštitúcie. Hlavným cieľom práce je analyzovať a navrhnúť mobilnú aplikáciu pre Fakultu managementu ako nový nástroj marketingovej komunikácie voči záujemcom o štúdium a potenciálnym študentom. V teoretickej časti práce autorka pojedná o všeobecných témach strategického riadenia vysokých škôl, marketingovej komunikácie a relačnom managemente; autorka osvetlí problematiku aplikácie ako produktu, jej použiteľnosť, možnosti distribúcie a kroky potrebné k jej analýze a návrhu.
Keywords: chytrý telefón; strategické riadenie vysokých skôl; moderné trendy v marketingovej komunikácii; mobilná aplikácia; mobilný marketing; dizajn mobilnej aplikácie; marketingová komunikácia
Thesis title: Mobilní aplikace jako součást marketingové komunikace Fakulty managementu VŠE
Author: Vašková, Alexandra
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Přibil, Jiří
Opponents: Zelená, Veronika
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diplomová práce se zaměří na moderní trendy v marketingové komunikaci konkrétní vzdělávací instituce. Hlavním cílem práce je analyzovat a navrhnout mobilní aplikaci pro Fakultu managementu VŠE coby nový nástroj marketingové komunikace vůči zájemcům o studium a potenciálním studentům. V teoretické části práce autorka pojedná také o obecných tématech strategického řízení vysokých škol, marketingové komunikace a relačním managementu; autorka osvětlí problematiku aplikace jako produktu, její použitelnost, možnosti distribuce a kroky potřebné k její analýze a návrhu.
Keywords: design mobilní aplikace; moderní trendy v marketingové komunikaci; marketingová komunikace; strategické řízení vysokých škol; mobilní aplikace; chytrý telefon; mobilní marketing
Thesis title: Mobile Application as a Part of Marketing Communication of Faculty of Management University of Economics in Prague
Author: Vašková, Alexandra
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Přibil, Jiří
Opponents: Zelená, Veronika
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diploma thesis focuses on modern trends in marketing communication of specific educational institution. Main goal of the thesis is to analyse and to design of a mobile application for Faculty of Management University of Economics in Prague as a new tool of marketing communication intended for candidates interested in studying and potential students. Theoretical part of the thesis includes general topics about strategic university management of Universities, marketing communication and relations management. Author also presents the mobile application as a product, its applicability, ways of its distribution and necessary steps for its analysis and design.
Keywords: design of mobile application; marketing communication; mobile marketing; strategic university management; smartphone; modern trends in marketing communication; mobile application

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Exact Methods

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 1. 2013
Date of submission: 5. 1. 2014
Date of defense: 6. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/41095/podrobnosti

Files for download

    Last update: