Marketing strategy of selected company

Thesis title: Marketingová stratégia vybranej firmy
Author: Vertaľová, Barbora
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bakalárska práca sa zaoberá marketingovou stratégiou vybranej firmy, a to konkrétne francúzskym pekárstvom PAUL. Práca je rozdelená do troch častí. Prvá kapitola pojednáva o teoretických poznatkoch o marketingu, SWOT analýze a segmentáci, targetingu a positioningu. Druhá časť sa venuje marketingovému mixu, jeho súčastiam a obsah tretej kapitoly je zameraný na francúzsku pekáreň PAUL kde sú využité teoretické poznatky z prvých dvoj kapitol.
Keywords: pekáreň PAUL; positioning; targeting; segmentácia; marketingový mix; marketing; SWOT analýza; cena
Thesis title: Marketingová strategie vybrané firmy
Author: Vertaľová, Barbora
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá marketingovou strategií vybrané firmy, a to konkrétně francouzským pekařstvím PAUL. Práce je rozdělena do tří částí. První kapitola pojednává o teoretických poznatcích o marketingu, SWOT analýze a segmentaci, targetingu a positioningu. Druhá část se věnuje marketingovému mixu, jeho součástem a obsah třetí kapitoly je zaměřen na francouzskou pekárnu PAUL, kde jsou využity teoretické poznatky z prvních dvou kapitol.
Keywords: segmentace; targeting; marketing; cena; marketingový mix; SWOT analýza; positioning; pekárna PAUL
Thesis title: Marketing strategy of selected company
Author: Vertaľová, Barbora
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The bachelor thesis deals with marketing strategy of selected company, namely French bakery PAUL. This thesis is divided into three parts. The first chapter deals with the theoretical knowledge of marketing, SWOT analysis as well as segmentation, targeting and positioning. The second chapter describes marketing mix and its components. The third chapter focuses on the French bakery PAUL, using theoretical knowledge from the first two chapters.
Keywords: PAUL bakery; marketing; price; SWOT analysis; targeting; segmentation; positioning; marketing mix

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 2. 5. 2013
Date of submission: 2. 5. 2014
Date of defense: 12. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/42958/podrobnosti

Files for download

    Last update: