The Use of Olympic Games for Brand Marketing Communications

Thesis title: Využití olympijských her pro marketingovou komunikaci značek
Author: Košťálová, Barbora
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Vacek, Jaroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce na téma ,,Využití olympijských her pro marketingovou komunikaci značek'' nejdříve teoreticky shrnuje téma olympijského marketingu a olympijského sponzoringu a dále rozebírá olympijské symboly, které jsou pro tento druh marketingu a sponzoringu klíčové. Cílem práce je zhodnocení znalosti mezinárodních partnerů olympijských her a Českého olympijského týmu v rámci Zimních olympijských her v Soči 2014. Ve výzkumné části je tato znalost zkoumána dvěma dotazníky, které jsou porovnány a vyhodnoceny. Na konec je uvedeno několik doporučení formulovaných na základě výsledků dotazníkové šetření.
Keywords: Zimní olympijské hry v Soči 2014; Český olympijský tým; sponzoring; olympijský marketing; olympijské hry
Thesis title: The Use of Olympic Games for Brand Marketing Communications
Author: Košťálová, Barbora
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Vacek, Jaroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor's thesis ,,The Use of Olympic Games for Brand Marketing Communications'' theoretically summarizes the theme of the Olympic marketing and sponsorship of the Olympic and analyzes the Olympic symbols which are crucial for this kind of marketing and sponsorship. The aim of this thesis is to assess knowledge of international partners of the Olympic Games and the Czech Olympic team at the Olympic Winter Games in Sochi 2014. The empirical part of this knowledge is based on two questionnaires which are compared and evaluated. At the end of this thesis, there are a few recommendations formulated on the basis of the survey results.
Keywords: Olympic games; Olympic marketing; Sponzoring; Winter Olympic games Sochi 2014; Czech Olympic team

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 8. 10. 2013
Date of submission: 15. 5. 2014
Date of defense: 18. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/44639/podrobnosti

Files for download

    Last update: