Analysis of the Influence of Advertising on Children

Thesis title: Analýza vlivu reklamy na děti
Author: Sedláčková, Veronika
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Skokanová, Dagmar
Opponents: Novák, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
Reklama představuje nedílnou součást našeho života. Setkáváme se s ní téměř na každém kroku. Dospělí dokáží rozlišit a pochopit reklamu, ale co děti? Jak reklama ovlivňuje děti? Jsou na ni připraveny? Cílem této práce je seznámení se s pojmem reklama, historií reklamy na našem území, právní úpravou ale především zjištění vlivu reklamy na děti. První část této analýzy je věnována rodičům, zjišťuje jak vnímají reklamu rodiče, resp. jaký má dle nich vliv na děti. Druhá část již představuje samotnou analýzu dětí. Práce je zaměřena na děti do sedmi let, tedy především na děti docházející do mateřských škol. Pro svou analýzu jsem tuto skupinu rozdělila ještě na tři kategorie, a sice děti do tří let, děti do pěti let a děti do sedmi let věku. Závěr práce již představuje shrnutí zjištěných poznatků vlastní analýzy a možná doporučení.
Keywords: Reklama; Vliv reklamy; Děti a reklama; Historie reklamy; Marketing
Thesis title: Analysis of the Influence of Advertising on Children
Author: Sedláčková, Veronika
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Skokanová, Dagmar
Opponents: Novák, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
Advertising is an integral part of our lives. We meet with advertising at every step. Adults can, for the most part, distinguish and understand advertising, but what about children? How advertising influences children? Are they ready for it? The aim of this thesisis to introduce the concept of advertising, advertising history in our country, legislation and also analysis of the impact of advertising on children.The first part of this analysis is given to parents and seeing how they perceive advertising, respectively its impact on children. The second part of the thesis represents the analysis of the impact of advertising on children, in a breakdown by the given ages.The work is aimed at children up to seven years, mainly on children attending a kindergarten. These children are divided by age into three categories, namely children under three years old, children under five years of age and children under seven years of age. The conclusion of the thesis summarizes the findings of my own analysis and presents possible recommendations.
Keywords: Advertising and Children; The Impact of Advertising; Advertising History; Advertising; Marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 1. 2013
Date of submission: 16. 6. 2014
Date of defense: 10. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/43226/podrobnosti

Files for download

    Last update: