Product Placement in Czech Television Series Production Demonstrated on the Nova TV Channel

Thesis title: Product placement v české seriálové tvorbě na příkladu televize Nova
Author: Jochimová, Natálie
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Hanzlík, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce na téma Product placement v české seriálové tvorbě na příkladu televize Nova se zaměřuje na použití marketingového nástroje product placementu, který je definován jako umístění produktů do audiovizuálních děl. Cílem bakalářské práce je na základě kvalitativního a kvantitativního výzkumu analyzovat vnímání product placementu diváky, na příkladu konkrétní televizní stanice Nova zhodnotit způsob jeho použití v české seriálové tvorbě a následně navrhnout možná doporučení pro zlepšení. Práce je založena na konkrétních příkladech seriálových pořadů televizní stanice Nova, data pro práci jsou získávána z hloubkového rozhovoru s pracovníkem agentury MediaPro Pictures, z dotazníkového šetření a dalšího vlastního výzkumu autorky.
Keywords: Umístění značek; Seriály; TV Nova; Televize; Product placement
Thesis title: Product Placement in Czech Television Series Production Demonstrated on the Nova TV Channel
Author: Jochimová, Natálie
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Hanzlík, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
The Bachelor's Thesis on the topic of Product Placement in Czech Television Series Production Demonstrated on the Nova TV Channel is focused on the use of product placement, defined as a placement of products in audio-visual works, as a marketing tool. This Bachelor's Thesis aims to analyse perception of product placement by the audience, based on qualitative and quantitative research, demonstrated on the Nova TV Channel specifically. Moreover, this Thesis aims to assess product placement methods applied in Czech television series production and to propose possible improvements. The Thesis is based on certain examples of television series broadcasted on the Nova TV Channel. The data employed in the Thesis are collected from an in-depth interview with a MediaPro Pictures agency worker, survey and further research made by the author.
Keywords: Brand placement; Nova TV Channel; Series; Television; Product placement

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 10. 2013
Date of submission: 1. 5. 2014
Date of defense: 18. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/45004/podrobnosti

Files for download

    Last update: