Management of Marketing Campaigns in an Environment of Social Networks and Evaluating their Effectiveness

Thesis title: Řízení marketingové kampaně v prostředí sociálních sítí a vyhodnocování jejich efektivity
Author: Michálek, Tomáš
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Kincl, Tomáš
Opponents: Přibil, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Předmětem této diplomové práce je analýza efektivnosti aktivit a návrh na zlepšení řízení kampaní na sociálních sítích Fakulty managementu v Jindřichově Hradci. První část práce je věnována výkladu teorie k dané problematice z oboru marketingové komunikace, public relations, mediálního plánování a online marketingu. Ve druhé části pak práce aplikuje poznatky z části teoretické na konkrétní aktivity Fakulty managementu v Jindřichově Hradci v porovnání s jejími konkurenčními fakultami. V závěru práce stanovuje doporučení pro řízení a sledování efektivity kampaní v prostředí sociálních sítí.
Keywords: Foursquare; Instagram; Facebook; sociální sítě; Twitter; marketingová kampaň
Thesis title: Management of Marketing Campaigns in an Environment of Social Networks and Evaluating their Effectiveness
Author: Michálek, Tomáš
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Kincl, Tomáš
Opponents: Přibil, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis is an analysis of the efficiency of managing social media campaings of Faculty of Management in Jindrichuv Hradec, as well as a new proposal of its improvements. The first part of the thesis explains theoretical expressions on the topic above, including marketing communication, public relations, media planning and online marketing. The second chapter turn the theoretical knowledge into practice, contains of concrete activities of Faculty of Management in Jindrichuv Hradec in comparsion with its competitive faculties. Conclusion of the thesis consist of recommendations for managing the social media campaings and its further tracking of the efficiency.
Keywords: Instagram; social sites; Facebook; marketing campaign; Twitter; Foursquare

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Exact Methods

Information on submission and defense

Date of assignment: 2. 5. 2012
Date of submission: 31. 12. 2013
Date of defense: 6. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/37549/podrobnosti

Files for download

    Last update: