Czech consumers’ perception analysis of guerilla and traditional types of marketing communications

Thesis title: Analýza vnímání guerillových a tradičních forem marketingové komunikace českými spotřebiteli
Author: Pravdová, Klára
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Říha, David
Opponents: Novotná , Šárka
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem mé bakalářské práce je objasnit působení marketingové komunikace na české spotřebitele a jejich vztah k firemní komunikaci, jak tradiční tak netradiční a dokázat vysokou efektivnost guerilla marketingové komunikace. V teoretické části mé práce jsou představeny specifika a nástroje tradičního komunikačního mixu a guerillové marketingové komunikace. V praktické části práce je proveden kvantitativní výzkum vnímání marketingové komunikace českými spotřebiteli a jsou zde představeny výsledky tohoto výzkumu.
Keywords: vnímání marketingové komunikace; komunikační nástroje; guerillová komunikace; komunikační mix; Marketingová komunikace
Thesis title: Czech consumers’ perception analysis of guerilla and traditional types of marketing communications
Author: Pravdová, Klára
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Říha, David
Opponents: Novotná , Šárka
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of my bachelor's thesis is to clarify the perception of guerilla marketing communications and traditional marketing communications by Czech consumers, their relation to business communications and to prove high efficiency of guerilla marketing communications. In the theoretical part of the thesis, there are presented specifics and instruments of both traditional communication mix and guerrilla marketing communications. In the practical part of the thesis, there is a quantitative research of Czech consumers' perception of marketing communications made and the results of this research are presented.
Keywords: instruments of marketing communications; guerilla marketing communications; marketing communications perception; communication mix; marketing communications

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 3. 2014
Date of submission: 15. 5. 2014
Date of defense: 27. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/47031/podrobnosti

Files for download

    Last update: