Product range analysis of Decodom company

Thesis title: Analýza sortimentu spoločnosti Decodom s.r.o
Author: Gejdoš, Matúš
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Kollár, František
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Práca sa zaoberá slovenskou spoločnosťou na výrobu nábytku Decodom s.r.o., ktorá vyrába a predáva kuchynský, obývací, spálňový a sektorový nábytok. Autor vychádza z teórie marketingového mixu -- výrobok a jeho inovácie a teórie životného cyklu. Pomocou analýzy sortimentu skúma, či sú inovácie vhodnou súčasťou stratégie na stlmenie dopadov hospodárskej krízy na chod a prosperitu spoločnosti. Práca poukazuje na dôležitosť inovácií pri výrobe a predaji nábytku. Bakalárska práca je zameraná na určitú časť sortimentu -- plánované kuchyne z produktovej rady Decoplan.
Keywords: inovácie; nábytok; analýza; výrobok; sortiment
Thesis title: Analýza sortimentu spoločnosti Decodom s.r.o
Author: Gejdoš, Matúš
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Kollár, František
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Práce se zabývá slovenskou společností Decodom s.r.o., která vyrábí a prodává kuchyňský, obývací, ložnicový a sektorový nábytek. Autor vychází z teorie marketingového mixu -- výrobek a jeho inovace a teorie životního cyklu. Pomocí analýzy sortimentu zkoumá, jestli jsou inovace vhodnou součástí strategie pro ztlumení dopadů hospodářské krize na chod a prosperitu společnosti. Práce poukazuje na důležitost inovací při výrobě a prodeji nábytku. Bakalářská práce je zaměřená na určitou část sortimentu -- plánované kuchyně z produktové řady Decoplan.
Keywords: nábytek; analýza; produktová řada; sortiment; inovace
Thesis title: Product range analysis of Decodom company
Author: Gejdoš, Matúš
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Kollár, František
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The thesis deals with the Slovak furniture company Decodom s.r.o which manufactures and sells, kitchen, living room, bedroom and sector furniture. The author based his thesis on the marketing mix theory -- the product, its innovation and life cycle. With the help of the analysis of the product range, the thesis examines if the innovations are an adequate part of the strategy to dampen the impact of the economic crisis on the company and it's prosperity. The thesis highlights the importance of innovation in the manufacture and sale of furniture. The bachelor's thesis deals with a certain part of the product range -- planned (pre-made) kitchens from the Decoplan product line.
Keywords: innovations; analysis; product; product range; furniture

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 2. 10. 2013
Date of submission: 31. 5. 2014
Date of defense: 28. 5. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/44338/podrobnosti

Files for download

    Last update: