Position of a given company on Czech and world market - marketing perspective

Thesis title: Postavení vybrané firmy na českém trhu a světovém trhu - marketingový pohled
Author: Nováková, Jana
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Brábník, Miroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce má posoudit postaveni firmy AVAST na českém a světovém trhu z marketingového pohledu. V první části jsou teoreticky popsány základní odborné marketingové pojmy, jako jsou vývojové fáze firmy, konkurenční analýza a marketingová strategie apod. V druhé části tato práce přibližuje historický vývoj informačních technologií a s tím souvisejících antivirových softwarů. Konkrétně aplikovaná třetí část se pak zaměřuje na firmu AVAST a to nejprve z hlediska jejího vzniku a vývoje a dále zkoumá zejména konkurenční postavení této firmy na českém a světovém trhu. Závěr vyhodnocuje fakta zjištěná z aplikované části a nachází rozhodující marketingové strategie, které dovedly tuto firmu do vedoucího postavení na trhu antivirových firem v České republice i ve světě.
Keywords: Antivir; AVAST; Marketing
Thesis title: Position of a given company on Czech and world market - marketing perspective
Author: Nováková, Jana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Brábník, Miroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis is supposed to evaluate the position of AVAST company on Czech and world market from marketing perspective. First section describes basic theoretical marketing tools such as life cycle, competition analysis, marketing strategies etc. Second section approaches historical evolution of information technology and antivirus software. Specifically applied third section focuses on the development of AVAST company and then examines its competitive position on Czech and world market. Conclusion evaluates facts obtained from applied section and finds crucial marketing strategies, which lead AVAST to leading position on Czech and world antivirus market.
Keywords: AVAST; Antivirus software; Marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 1. 2013
Date of submission: 1. 1. 2014
Date of defense: 24. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/40927/podrobnosti

Files for download

    Last update: