Analysis of creation and usage of corporate design in cultural nonprofit organization, corporate design of Municipal Theatres of Prague

Thesis title: Analýza tvorby a užití vizuálního stylu v kulturní neziskové organizaci, s přihlédnutím na vizuální styl Městských divadel pražských
Author: Pláteníková, Hana
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Hucková, Barbara
Opponents: Černá, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se v teoretické části zabývá definicí firemní identity a jejich podsložek. Zároveň se snaží objasnit rozdíly mezi pojmy značka, image a firemní identita, které jsou často špatně interpretovány a jsou považovány za pojmy s podobným významem. Dále hodnotí vizuální styl jako proces užívající různých pravidel, metod a postupů. Tyto metody a postupy pomáhají vytvořit funkční vizuální styl, který osloví cílovou skupinu. Kromě různých pravidel jsou vyjmenována i praktická doporučení, která vedou k lepší konkurenceschopnosti firem. V praktické části je představen příklad redesignu vizuálního stylu Městských divadel pražských, jeho implementace a odezva u návštěvníků této kulturní instituce. Zpětná vazba návštěvníků je zkoumána pomocí marketingového výzkumu ve spolupráci s Městskými divadly pražskými.
Keywords: Kulturní nezisková organizace; Vizuální styl ; Firemní identita; Městská divadla pražská; Logo
Thesis title: Analysis of creation and usage of corporate design in cultural nonprofit organization, corporate design of Municipal Theatres of Prague
Author: Pláteníková, Hana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Hucková, Barbara
Opponents: Černá, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Bachelor thesis in theoretical part deals with the definition of corporate identity and its subfolders. It also seeks to clarify the differences between the concepts of brand image and corporate identity that are often misunderstood and are confused with terms of similar meaning. Thesis the further evaluates the visual style as the process of using different rules, methods and procedures. These methods and techniques are helping to create a functional visual style that appeals to target audience. Summary of advices that improve competitiveness of companies is offered in the thesis. Practical part presents an example of redesign of the visual style of the Městská divadla pražská (Municipal Theatres of Prague), its implementation and feedback from visitors. Customer comments are then examined through marketing research in collaboration with the Municipal Theatres of Prague.
Keywords: Cultural non-profit organization; Municipal Theatres of Prague; Logo; Corporate identity; Corporate design

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Arts management

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 10. 2013
Date of submission: 16. 5. 2014
Date of defense: 20. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/45191/podrobnosti

Files for download

    Last update: