The perception of corporate identity and corporate image of a selected company

Thesis title: Vnímanie identity a image-u vybranej spoločnosti
Author: Orosz, Noémi
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Kašparová, Eva
Opponents: Duchečková, Dana
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Táto bakalárna práca sa zaoberá analýzou firemnej identity a firemného image v spoločnosti Renault Česká Republika, a.s. Cieľom práce je vytvoriť obraz o ovplyvnujúcich premenných firemnej identity a image v spoločnosti, zistiť, ako je firemná identita a firemný image vnímaná zamestnancami a navrhnúť prípadné opatrenia pre zosilnenie firemnej identity a tým zlepšeniu image-u spoločnosti z pohľadu zamestnancov. Prvá, teoretická časť priblíži firemnú identitu, jej jednotlivé komponenty a firemnú image, a zosumarizuje ich prínos so zameraním na zamestnancov. Druhá, praktická časť aplikuje s pomocou analýzy dokumentov v teoretickej časti uvedené poznatky a s pomocou dotazníkového šetrenia uvádza zistenia, podľa ktorých budú podľa potreby navrhnuté postupy na zlepšenie identity.
Keywords: firemná kultúra; firemná identita; firemné jednanie; firemný image; firemná komunikácia; firemný design
Thesis title: Vnímání identity a image-u vybrané společnosti
Author: Orosz, Noémi
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Kašparová, Eva
Opponents: Duchečková, Dana
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Táto bakalářská práce se zaobírá analýzou firemní identity a firemního image společnosti Renault Česká Republika, a.s. Cílem práce je vytvořit obraz o ovyvňujících proměnných firemní identity a image v společnosti, zjistit, jak je firemní identita a firemní image vnímána zaměstnanci a navrhnout případné opatření pro zesilnění firemní identity a taky zlepšení image společnosti z pohledu zaměstnanců. První, teoretická část přiblíží firemní identitu, její jednotlivé komponenty a firemní image, a sesumarizuje jejich přínos se zaměřením na zaměstnance. Druhá, praktická část aplikuje s pomocí analýzy dokumentů v teoretické části uvedené poznatky a s pomocí dotazníkového šetření uvádí zjištění, podle kterých budou navrhnuté případní postupy na zlepšení identity.
Keywords: firemní image; firemní identita; firemní design; firemní kultura; firemní chování; firemní komunikace
Thesis title: The perception of corporate identity and corporate image of a selected company
Author: Orosz, Noémi
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Kašparová, Eva
Opponents: Duchečková, Dana
Thesis language: Slovensky
Abstract:
This bachelor thesis analyses the corporate identity and corporate image of the company Renault Česká Republika, a.s. The aim of the thesis is to examine the current state of the corporate identity and image from the perception point of the employees and to make recommodations to better the current situation of the corporate identity and with that, the corporate image if needed. The first, theoretical part of the thesis further introduces the corporate identity, its components and their contribution to the corporate identity and image with the focus on its effects on the employees of the company. The second, practical part analyses the identity in the company with the help of documentary analysis and questionnaire survey.
Keywords: corporate design; corporate image; corporate communication; corporate behaviour; corporate culture; corporate identity

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Managerial Psychology and Sociology

Information on submission and defense

Date of assignment: 21. 10. 2013
Date of submission: 15. 5. 2014
Date of defense: 17. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/45053/podrobnosti

Files for download

    Last update: