Analysis of communication strategy

Thesis title: Analýza komunikační strategie vybraného podniku
Author: Královcová, Kamila
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Cimler, Petr
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zabývá komunikační strategií. Jejím cílem je zjistit, pomocí průzkumu trhu mezi maloobchodními firmami, jaká komunikační strategie od dodavatele je vhodná. V teoretické části je podán přehled základních termínů z oblasti marketingu, specificích trh organizací, komunikačních nástrojích pull a push strategie. V praktické části je použit příklad komunikace s obchodními partnery velkoobchodu TotalOutdoor. V rámci práce byla zjištěna dosavadní komunikace firmy TotalOutdoor se stávajícími a potenciálními odběrateli. Následně byl proveden kvalitativní výzkum formou hloubkových rozhovorů s maloobchodními prodejci campingového zboží. Na základě sekundárních informací a výsledků kvalitativního průzkumu byl proveden online kvantitativní průzkum trhu mezi maloobchodními prodejci campingového vybavení. Práce uvádí jednotlivé dílčí závěry vyplývající s těchto průzkumů. Výsledkem práce je zhodnocení, v jakých bodech je komunikační strategie firmy TotalOutdoor uzpůsobena požadavkům maloobchodních odběratelů.
Keywords: Specifika B2B trhu; B2B; Push; Pull; Komunikační strategie
Thesis title: Analysis of communication strategy
Author: Královcová, Kamila
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Cimler, Petr
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with communication strategy. Its goal, according to market research in field of retail businesses, is to find out what kind of communication strategy from supplier is suitable. In the theoretical part, an overview of basic terms from marketing, specifications of B2B market, communication tools of pull and push strategy is presented. In the practical part, an example of a communication strategy of wholesale company TotalOutdoor is used. Within the thesis a current way of communication with existing and potential purchasers was specified. Consequently, a qualitative research was accomplished using depth interview with camping product retailers. According to secondary information and to the outcome of qualitative research a quantitative research between camping product retailers was executed. This thesis presents constituent conclusions resulting from these researches. The outcome of this thesis is a summary telling in which points the communication of TotalOutdoor company meets requirements of retail purchasers.
Keywords: Communication strategy; Pull; Specifics of B2B market; Push; B2B

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 6. 2012
Date of submission: 30. 5. 2014
Date of defense: 16. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/38220/podrobnosti

Files for download

    Last update: