Trends in retail private labels development

Thesis title: Trendy ve vývoji privátních značek v maloobchodě
Author: Straková, Linda
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Kubistová, Petra
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem mé diplomové práce je zjistit, jaké jsou aktuální trendy na maloobchodním trhu České republiky, a to se zaměřením na privátní značky. Privátní značky jsou zvláště na maloobchodním trhu Spojených států a ve většině států Evropské Unie velmi rozšířené. Ve své práci jsem se zaměřila především na trh hypermarketů, supermarketů a diskontních prodejen, ačkoli se s privátními značkami setkáváme i na tradičním trhu a v řetězcích drogistického zboží. Privátní značky jsou v současné době přítomny v různých segmentech maloobchodu, ať již jde o potraviny, drogerii či spotřební zboží. V diplomové práci se snažím postihnout trendy ve vývoji privátních značek právě v segmentu potravin a drogerie.
Keywords: maloobchodní řetězce; segmentace privátních značek; privátní značka
Thesis title: Trends in retail private labels development
Author: Straková, Linda
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Kubistová, Petra
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of diploma thesis is to find out what are the current trends in retail market in the Czech Republic with the focus on private labels. Private labels are very common especially on the retail market of the United States of America and european retail market as well. In my thesis I concentrate especially on the distribution channels hypermarkets, supermarkets and discounter stores even though private labels are present as well in traditional trade and in retail chains specialised in drug. Private labels are present in various segments of retail, food, drug and other fast moving consumer goods. My focus is on the development of private labels in the segment of food and drug goods.
Keywords: private labels; retail ; private labels segmentation

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 11. 2008
Date of submission: 10. 4. 2009
Date of defense: 26. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/16359/podrobnosti

Files for download

    Last update: