Augmented Reality and Its Use in Various Sectors of Human Activity

Thesis title: Augmented reality a její využití v různých odvětvích lidské činnosti
Author: Zaporozhets, Gennadii
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Kincl, Tomáš
Opponents: Přibil, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se věnuje problematice augmented reality a jejímu využití v různých odvětvích lidské činnosti. V teoretické části práce je diskutována podstata daného technického jevu, a jsou rozebraný základní všeobecné oblasti, kde může být augmented reality aplikovaná. Podstatná část práce se zabývá stránkou marketingové komunikace firem pomocí technologie augmented reality s konkrétními příklady. V části praktické je pak dále představen návrh systému, jehož cílem je podpořit nově příchozí studenty do nového prostředí Fakulty managementu. Navrhovaný augmented reality systém by tak měl přispět k lepší adaptaci studentů ve městě Jindřichův Hradec.
Keywords: systém pro podporu studentů; marketingová komunikace; augmented reality; oblasti využití; testování
Thesis title: Augmented Reality and Its Use in Various Sectors of Human Activity
Author: Zaporozhets, Gennadii
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Kincl, Tomáš
Opponents: Přibil, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis examines the main issues of augmented reality and how it can be used in various sectors of human activity. The theoretical part of the thesis focuses on the essence of this technical phenomenon and determines the main and common fields where augmented reality can be applied. A substantial part of the thesis is dedicated to the companies' marketing communication aspects where augmented reality technology is used containing specific examples. In the practical part, I suggest a system that aims to help newly arrived students adapt to the environment of the Faculty of management. The suggested augmented reality system should therefore contribute to students' adaptation to the town Jindřichův Hradec.
Keywords: student support system; areas of use; augmented reality; testing; marketing communication

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Exact Methods

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 4. 2014
Date of submission: 30. 4. 2014
Date of defense: 3. 9. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/47423/podrobnosti

Files for download

    Last update: