Analysis of tour operators offer for seniors

Thesis title: Analýza nabídky cestovních kanceláří pro seniory
Author: Najbrtová, Soňa
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Petrů, Zdenka
Opponents: Indrová, Jarmila
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zaměřuje na nový trend v cestovním ruchu -- cestování seniorů, které je významné zejména z toho důvodu, že pomáhá odstraňovat sezónnost, stimuluje ekonomický růst a zaměstnanost v turistickém průmyslu. Segment seniorů je perspektivní pro svůj rostoucí podíl v populaci, zlepšující se zdravotní stav v porovnání s minulými generacemi, relativně velké množství disponibilních prostředků a téměř neomezené množství volného času. Práce se zabývá analýzou cestovních kanceláří s cílem představit současnou nabídku zahraničních zájezdů pro seniory na českém trhu a zhodnotit, zda nabídka reflektuje specifické požadavky seniorů. Součástí práce je i segmentace seniorů doplněná o výběr vhodných segmentů pro cestovní kanceláře a návrh marketingové komunikace, která by dané segmenty oslovila.
Keywords: segmentace trhu; sociální cestovní ruch; senior; cestovní ruch
Thesis title: Analysis of tour operators offer for seniors
Author: Najbrtová, Soňa
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Petrů, Zdenka
Opponents: Indrová, Jarmila
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis deals with a new trend in tourism -- senior tourism. The contribution of senior citizens to the tourism industry face the challenge of seasonality and stimulate economic growth, including employment. The senior segment is perspective because of its growing share in the population, improving health condition compared with previous generations, financial resources available and unlimited leisure time. The aim of the thesis is to analyze tour operators offer focused on outgoing packages for seniors in order to assess whether the offer reflects the specific needs and preferences of senior travellers. In addition, the thesis includes segmentation of senior travellers and recommendations for marketing communication towards this specific segment.
Keywords: market segmentation; social tourism; senior; tourism

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 9. 2013
Date of submission: 5. 5. 2014
Date of defense: 16. 9. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/44137/podrobnosti

Files for download

    Last update: