Marketing Strategy of a Selected Company

Thesis title: Marketingová strategie vybrané firmy
Author: Hampejsová, Julie
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá marketingovou strategií vybrané firmy. Touto firmou je Cloos Praha, spol. s r. o., která prodává svařovací techniku průmyslovým firmám v České republice a na Slovensku - jedná se tedy o B2B segment. Teoretická část se zabývá nejprve všeobecnými východisky pro tvorbu marketingové strategie a marketingového plánu a poté specifiky B2B marketingu. Ve druhé části je představena dceřiná společnost Cloos Praha, stejně jako německá mateřská společnost Carl Cloos Schweisstechnik GmbH a dále je věnována vlastní tvorbě marketingové strategie a marketingového plánu Cloos Praha pro rok 2014.
Keywords: marketingový plán; marketingová strategie; B2B marketing
Thesis title: Marketing Strategy of a Selected Company
Author: Hampejsová, Julie
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis deals with the marketing strategy of a selected company. The selected company is Cloos Praha, spol. s r. o., which sells welding technology to industrial companies in the Czech republic and Slovakia -- so it concerns B2B segment. The theoretical part deals with the general solutions of creating the marketing strategy and marketing plan and then with the specifics of the B2B marketing. In the second part the daughter company Cloos Praha is introduced as well as the German mother company Carl Cloos Schweisstechnik GmbH an then it deals with the creation of the marketing strategy and marketing plan of Cloos Praha for the year 2014.
Keywords: marketing plan; marketing strategy; B2B marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 2. 10. 2012
Date of submission: 1. 12. 2013
Date of defense: 9. 9. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/39207/podrobnosti

Files for download

    Last update: