The consumer market of coffee in the Czech Republic

Thesis title: Spotřebitelský trh kávy v ČR
Author: Sapáková, Hana
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Drozen, František
Opponents: Šípek, Ladislav
Thesis language: Česky
Abstract:
Tématem této bakalářské práce je spotřebitelský trh kávy v České republice. Konkrétně se tato práce zaměřuje na český trh s kávou z pohledu nabídky a poptávky. Pojem nabídka zde zastupují kavárenské řetězce, kavárny a kamenné obchody nabízející balenou kávu. Trh s kávou v České republice je charakteristický vysoce konkurenčním prostředím. Na druhé straně je definována poptávka dvou diferencovaných specifik místa konzumace kávy, a to s převahou konzumace doma či s převahou konzumace kávy mimo domov. Cílem práce je zanalyzovat a zhodnotit aktuální stav a charakteristické znaky nabídky a poptávky na trhu s kávou v České republice. Konstrukce stavu aktuálních preferencí českých spotřebitelů je sestavena na základně provedeného dotazníkového šetření.
Keywords: poptávka; spotřebitelský trh; nabídka; Česká republika; káva
Thesis title: The consumer market of coffee in the Czech Republic
Author: Sapáková, Hana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Drozen, František
Opponents: Šípek, Ladislav
Thesis language: Česky
Abstract:
The theme of this thesis is the consumer market of coffee in the Czech Republic. Specifically, this work focuses on the Czech coffee market in terms of supply and demand. The term offer here is represented by coffee chains, cafés and shops offering packed coffee. Coffee market in the Czech Republic is characterized by a highly competitive environment. On the other hand, demand for coffee can be specified by the place of its consumption, with prevailing consumption at home or with prevailing consumption of coffee out of home. The aim of this thesis is to analyze and evaluate the current status and characteristics of supply and demand in the coffee market in the Czech Republic. The structure of the current state of Czech consumers' preferences is prepared on the basis of a questionnaire survey.
Keywords: consumer market; coffee; demand; the Czech Republic; offer

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 6. 2013
Date of submission: 3. 6. 2014
Date of defense: 10. 9. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/43496/podrobnosti

Files for download

    Last update: