The comparison of communication strategy of the Coca-Cola company and its representative competitors in the Czech Republic and abroad

Thesis title: Srovnání komunikačních strategií společnosti Coca-Cola a jejich vybraných konkurentů v České republice a v zahraničí
Author: Kvasnicová, Pavla
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Olšanová, Květa
Thesis language: Česky
Abstract:
Ve své práci se budu zabývat srovnáním komunikačních strategií společnosti Coca-Cola a jejích vybraných konkurentů v České republice a v zahraničí. Každá společnost má vytvořenu svou komunikační strategii a svůj komunikační mix, pomocí kterých se snaží vést společnost k úspěchu. Jak moc je úspěšná a jak moc komunikační mix působí na spotřebitele, se budu snažit zjistit ve svém výzkumu. Z výsledků výzkumu poté vytvořím vlastní doporučení pro jednotlivé společnosti, jak svůj komunikační mix upravit, aby dosáhli kýženého výsledku.
Keywords: Orangina; Red Bull; Kofola; Coca-Cola; preference značky; značka; komunikační mix; komunikační strategie; Marketingová strategie
Thesis title: The comparison of communication strategy of the Coca-Cola company and its representative competitors in the Czech Republic and abroad
Author: Kvasnicová, Pavla
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Olšanová, Květa
Thesis language: Česky
Abstract:
In my thesis I am looking into the comparison of communication strategy of the Coca-Cola company and its representative competitors in the Czech Republic and abroad. Each company has its own communication strategy and its communication mix, with help of which it is pursuing the successfulness of the communication strategy. The objective of my research is to find out to what extent it is successful and how strongly the communication mix affects the consumers. Based on the results of the research, I constitute my own recommendations for respective companies regarding the means of adjusting their communication mix in order to reach desired results.
Keywords: Orangina; Red Bull; Kofola; Coca-Cola; preference of brand; brand; communication mix; communication strategy ; marketing strategy

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 3. 2014
Date of submission: 10. 9. 2014
Date of defense: 15. 9. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/47100/podrobnosti

Files for download

    Last update: