Communication strategy of Alzheimer Foundation

Thesis title: Komunikační strategie Alzheimer nadačního fondu
Author: Topková, Petra
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Křečková Kroupová, Zuzana
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problematikou marketingové komunikace v neziskových organizacích. Teoretická část vymezuje základní pojmy a teoretické koncepty, jako je marketing, komunikační mix a jeho využití pro potřeby neziskového sektoru a charakterizuje neziskový sektor jako takový. Praktická část je věnována konkrétní neziskové organizaci -- Alzheimer nadačnímu fondu. Cílem práce je zhodnotit komunikační nástroje používané tímto fondem při oslovování cílových skupin. Na základě zhodnocení stávající situace, porovnání s Českou alzheimerovskou společností a britskou Alzheimer's Society je vytvořen návrh komunikační strategie na období červenec až prosinec roku 2014.
Keywords: Komunikační stategie; Fundraising; Marketing; Nadační fond; Neziskové organizace; Komunikační mix
Thesis title: Communication strategy of Alzheimer Foundation
Author: Topková, Petra
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Křečková Kroupová, Zuzana
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Česky
Abstract:
This Diploma thesis is focused on the topic of marketing communication in non-profit organizations. In the theoretical part the main terms and concepts are defined such as marketing, communication mix and its adjustment for demands of the non-profit sector. The non-profit sector is also described. Practical part deals with one chosen non-profit organization -- Alzheimer Foundation. The aim of this thesis is to evaluate the communication tools utilized by this foundation when approaching its target groups. Based on the current situation, comparison with Czech Alzheimer's Society and British Alzheimer's Society the proposal of communication strategy is made for the period from July to December 2014.
Keywords: Fundraising; Communication strategy; Foundation; Non-profit organization; Communication mix; Marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 22. 9. 2013
Date of submission: 30. 4. 2014
Date of defense: 4. 9. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/43918/podrobnosti

Files for download

    Last update: