Inbound marketing in the context of traditional online marketing methods

Thesis title: Inbound marketing v kontextu tradičních nástrojů internetového marketingu
Author: Novotný, Ondřej
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce má za cíl v první řadě představit inbound marketing jako novou metodu neplacené propagace na internetu a na základě vlastního výzkumu dále zhodnotit jeho vhodnost pro vybrané obory podnikání. Výzkum je proveden na vzorku 69 zkoumaných webů rozdělených do sedmi oborů. Po následném zkoumání zdrojů návštěvnosti a jejich efektivity založené na relativním vyjádření konverzních poměrů je zhodnocena vhodnost aplikace této metody pro jednotlivé obory. Druhým dílčím cílem je návrh inbound marketingové strategie pro vybraný web založené na poznatcích z praktické části práce.
Keywords: online reklama; SEO; inbound marketing; internetový marketing
Thesis title: Inbound marketing in the context of traditional online marketing methods
Author: Novotný, Ondřej
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis aims primarily to present inbound marketing as a new method of free propagation on the Internet and on the basis of my own research to further evaluate its suitability for selected business sectors. Research is conducted on a sample of 69 websites divided into seven sectors. After successive investigation of traffic sources and their effectiveness based on the relative expression of conversion rate the suitability of this method for particular sectors is judged. The second objective is a design of inbound marketing strategy for selected web based on knowledge from the practical part of thesis.
Keywords: online advertising; SEO; inbound marketing; online marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 28. 11. 2013
Date of submission: 30. 6. 2014
Date of defense: 10. 9. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/45697/podrobnosti

Files for download

    Last update: