Car as a Purse: Do Consumers Buy Vehicles Based on the Actual Color Trend?

Thesis title: Auto jako kabelka: Kupují spotřebitelé vozy dle aktuálních barevných trendů?
Author: Červenková, Tereza
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Stroukal, Dominik
Opponents: Čermáková, Klára
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce zkoumá existenci barevného trendu v automobilovém průmyslu ve sledovaném období leden 2009 -- prosinec 2013. Každá barva má sestaveny tři modely, které se od sebe liší cenovou kategorií. Výsledky odhalují, že lze prokázat existenci barevného trendu pro určité barvy a to konkrétně pro barvu bronzovou a modrou. Dlouhodobě probíhajícímu trendu na trhu s automobily vévodí barva bílá.
Keywords: chování spotřebitele; nabídka; barevný trend; automobilový trh
Thesis title: Car as a Purse: Do Consumers Buy Vehicles Based on the Actual Color Trend?
Author: Červenková, Tereza
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Stroukal, Dominik
Opponents: Čermáková, Klára
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis explores the appearance of a trend in paint colors in the automotive industry during the observed time frame between January 2009 and December 2013. Each color scheme applied to three models which differ in their pricing category. The results reveal we can prove the existence of a trend for certain colors, particularly for bronze and blue. The long term trend on the automotive market has shown to be white.
Keywords: consumer behavior; supply; trend in paint colors; automotive market

Information about study

Study programme: Ekonomie a hospodářská správa/Ekonomie
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Economics
Department: Department of Economics

Information on submission and defense

Date of assignment: 22. 5. 2014
Date of submission: 30. 8. 2014
Date of defense: 12. 9. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/48000/podrobnosti

Files for download

    Last update: