E-learning in teaching marketing management of cultural heritage

Thesis title: E-learning ve výuce marketingového řízení kulturního dědictví
Author: Hlavatá, Kristina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Riedlbauch, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce je analýza možností uplatnění digitálních kulturních materiálů v oblasti výuky marketingového řízení kulturního dědictví, aplikace do vzdělávacího prostředí a význam využívání nových technologií v rámci e-learningu prezenčního studia jako konkurenčního prvku specializovaných vysokoškolských oborů arts management. Prostřednictvím rešerší z dostupných materiálů, informací, studií, projektů, závěrečných prací, zahraničních internetových databází o využití digitalizace kulturního dědictví pro e-learningové a prezentační účely, jsou identifikovány současné možnosti využití těchto zdrojů i v oblasti edukativní sféry. Analýzou současných možností našeho vysokého školství a provedením konkurenční analýzy vysokoškolských oborů zabývajících se problematikou arts managementu v České republice, jsou pak dále nastíněny možnosti implementace nových technologií ve výuce pro obor Arts management Vysoké školy ekonomické v Praze. Přínosem práce jsou návrhy na implementaci digitálních technologií do vysokoškolské výuky marketingového řízení kulturního dědictví a současně využití jejich výstupů v praxi.
Keywords: konkurenční strategie ; e-learning; digitalizace výuky; kulturní dědictví; Marketing
Thesis title: E-learning in teaching marketing management of cultural heritage
Author: Hlavatá, Kristina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Riedlbauch, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim is to analyze the potential application of digital cultural materials in teaching marketing management of cultural heritage applications in the educational environment and the importance of using new technologies in the context of e-learning site studies as a competitive element of specialized academic disciplines Arts management. Through searches of the available materials, information, studies, projects, theses, foreign web databases on the use of digitization of cultural heritage for e-learning and presentation purposes are identified current capabilities and use of these resources in the educational sphere. Analysis of the current possibilities of our universities and performing competitive analysis of academic disciplines dealing with arts management in the Czech Republic outlined the possibility of implementing new technologies in education in the field of Arts Management, University of Economics, Prague. The benefits of work are suggestions for the implementation of digital technologies in higher education teaching marketing management of cultural heritage and simultaneously use their outputs in practice
Keywords: Marketing; competitive strategy; e-learning; digitization of education; cultural heritage

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 28. 6. 2013
Date of submission: 20. 8. 2014
Date of defense: 17. 9. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/43546/podrobnosti

Files for download

    Last update: