Use of digital marketing tools in the music industry

Thesis title: Možnosti využití nástrojů digitálního marketingu v hudebním průmyslu
Author: Štěpánková, Lucie
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Riedlbauch, Václav
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce s názvem "Možnosti využití nástrojů digitálního marketingu v hudebním průmyslu" se zabývá digitálním marketingem a digitální hudbou a jejich vzájemným vztahem. Cílem práce je popsat možnosti využití digitálního marketingu v současném hudebním průmyslu a prozkoumat hypotézu, že internet a digitální hudba zásadně ovlivňuje podobu současného hudebního průmyslu a tím i marketing hudebních interpretů a jejich tvorby. První část popisuje proměnu internetu do dnešní podoby. Dále přibližuje digitální marketing, jeho historii, nástroje a výrazné současné trendy. Ve druhé části je definován hudební průmysl, jeho struktura a změny, kterými momentálně prochází v důsledku adventu digitální hudby. Třetí část práce se věnuje analýze jednotlivých nástrojů distribuce a digitálního marketingu hudby.
Keywords: předplatitelské služby; streaming; sociální média; hudební průmysl; digitální marketing; digitální hudba
Thesis title: Use of digital marketing tools in the music industry
Author: Štěpánková, Lucie
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Riedlbauch, Václav
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis titled "Use of digital marketing tools in the music industry" focuses on digital marketing and digital music and their mutual relationship. The aim is to describe the possibilities of digital marketing in today's music industry and explore the hypothesis that the Internet and digital music fundamentally affect modern music industry and thus the marketing of music artists and their work. The first part describes the transformation of the Internet into its present form. It also describes digital marketing, its history, tools and significant trends. The second defines the music industry and explain its structure and the change, which it is currently undergoing, due to the advent of digital music. The third part presents the analysis of individual digital music distribution and marketing tools.
Keywords: social media; music industry; digital music; subscription services; digital marketing; streaming

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Arts management

Information on submission and defense

Date of assignment: 8. 4. 2014
Date of submission: 17. 12. 2014
Date of defense: 4. 2. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/49828/podrobnosti

Files for download

    Last update: