Inbound Marketing

Thesis title: Inbound marketing
Author: Hesoun, Jan
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se věnuje inbound marketingu v prostředí Internetu. Ve své první, teoretické, části charakterizuje inbound marketing a podrobněji rozebírá jednotlivé komponenty inbound marketingu. Ve druhé, praktické, části stručně popisuje trh s počítačovými a konzolovými hrami v České republice, analyzuje internetový obchod s počítačovými a konzolovými hrami, který provozuje společnost GameLeader, s.r.o., a zpracovává návrh na zlepšení aktuálního stavu internetové prezentace sledovaného podniku. Dále navrhuje řešení inbound marketingové strategie na Internetu, které společnost GameLeader, s.r.o. bude moci použít v podnikové praxi.
Keywords: optimalizace pro vyhledávače; obsahový marketing; online marketing; sociální síť; internetový marketing; inbound marketing
Thesis title: Inbound Marketing
Author: Hesoun, Jan
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
The theme of the diploma thesis is the Inbound Marketing in the Internet environment. The dissertation is divided into three parts -- theoretical, practical and final. Inbound Marketing characteristic is outlined in the theoretical part along with detailed analysis of its components. The practical part includes the brief description of the computer and console games market in the Czech Republic; analysis of the online shop with computer and console games operated by GameLeader, s.r.o.; and the improvement suggestions for the current online presentation of considered company is presented. Finally, the online Inbound Marketing strategy solution is introduced to be implemented by GameLeader, s.r.o. company.
Keywords: social network; search engine optimalization; online advertising; content marketing; online marketing; inbound marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 31. 5. 2013
Date of submission: 17. 12. 2014
Date of defense: 4. 2. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/49114/podrobnosti

Files for download

    Last update: