Digest Compilation of Marketing of Culture

Thesis title: Tvorba rešerše k marketingu kultury
Author: Vondráčková, Kristýna
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Kolouchová, Daniela
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce řeší problematiku tvorby rešerší v rámci metod získávání sekundárních dat pro marketingový výzkum, se zaměřením na marketing jednotlivých oborů kultury. Cílem je zjistit vhodnost databází nabízených na Vysoké škole ekonomické pro vyhledávání informací k marketingu kultury a přínosem je vytvoření souboru abstraktů včetně citačních odkazů na vybrané informační zdroje ke každé oblasti kultury. V teoretické části se práce zabývá marketingem obecně a blíže se věnuje marketingu kultury, dále se zabývá analýzou pojmu rešerše a elektronickými databázemi dostupnými na VŠE. Praktická část je věnována konkrétnímu vyhledávání informačních zdrojů jednotlivých oblastí marketingu kultury v databázi ProQuest Central. Závěry práce vycházejí z vlastního zkoumání fungování konkrétní databáze a práce s informačními zdroji. Výsledky práce mohou být přínosné pro sekundární marketingový výzkum v oblasti kultury.
Keywords: Sekundární výzkum; Rešerše; Kultura; Marketing; Databáze
Thesis title: Digest Compilation of Marketing of Culture
Author: Vondráčková, Kristýna
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Kolouchová, Daniela
Thesis language: Česky
Abstract:
This Bachelor's Thesis deals with the issues of creation and writing of researches as the secondary research with focus on particular areas of cultural marketing. The purpose is to find out if the databases offered by the University of Economics are suitable for information searching regarding marketing of culture. The merit should be also a brief list of abstracts including bibliographic references to some information sources of every area of culture. The theoretical part describes the marketing in general and marketing of culture in more details. It analyses the meaning of the term "compilation" and describes the electronic information databases available on the University of Economics. The practical part contains the actual searching for information sources about the particular areas of marketing of culture in ProQuest Central database and the list of information sources. The conclusions of the thesis come from my own survey of the database and from working with information sources. The results could be useful for secondary marketing research in the area of culture.
Keywords: Database; Research; Culture; Marketing; Secondary research

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 6. 2014
Date of submission: 30. 11. 2014
Date of defense: 21. 1. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/48411/podrobnosti

Files for download

    Last update: