Development and application of relationship marketing

Thesis title: Vývoj a aplikace vztahového marketingu
Author: Kohoutová, Lucie
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Machek, Martin
Opponents: Kolouchová, Daniela
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce Vývoj a aplikace vztahového marketingu se zabývá historickým vznikem a jednotlivými přístupy vztahového marketingu, které vedou k vytvoření dlouhodobých a tedy vzájemně výhodných partnerství s klíčovými stranami. Autorka dále vysvětluje obsah pojmu CRM, podmínky pro kvalitní řízení vztahů se zákazníky a rozebírá jednotlivé aspekty, které se významně podílejí na získání zákazníkovy důvěry a z dlouhodobého hlediska i loajality. Praktická část byla zpracována jako ilustrace teoretických poznatků na příkladu konkrétní společnosti Tesco, jenž úspěšně dokázala připravit program Clubcard, podporující loajalitu zákazníků a v závěru byla doplněna o vlastní průzkum mezi 160 studenty VŠ, který se zaměřoval na frekvenci využití věrnostních programů a ochotu poskytování osobních dat.
Keywords: vytváření důvěry; zákazníkem vnímaná hodnota; řízení vztahů se zákazníky; vztahový marketing
Thesis title: Development and application of relationship marketing
Author: Kohoutová, Lucie
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Machek, Martin
Opponents: Kolouchová, Daniela
Thesis language: Česky
Abstract:
Bachelor thesis "Development and application of relationship marketing", deals with the historical origin of individual relationship marketing approaches that lead to the creation of long-term and therefore mutually beneficial partnerships with key parties. The author also explains the concept of CRM, the conditions for quality customer relationship management and discusses the different aspects that contribute significantly to the gaining of customer trust and loyalty for the long term. The practical part illustrates the theoretical knowledge on the specific example of Tesco company, what successfully managed to create the Clubcard program, supporting customer loyalty. The practical part was complemented by a survey of 160 university students, with the focus on the frequency of use for the loyalty program and the willingness of a individual to provide personal data.
Keywords: building trust; customer relationship management; customer perceived value; relationship marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 3. 2014
Date of submission: 2. 6. 2014
Date of defense: 21. 1. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/47355/podrobnosti

Files for download

    Last update: