Segmentation of Infant Food Market

Thesis title: Segmentace trhu dětské výživy
Author: Polášková, Kateřina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této práce je odhalit rozdílnosti, respektive podobnosti, mezi spotřebiteli dětské výživy. Na základě těchto znaků poté odhalit skupiny neboli segmenty. Spotřebitelé uvnitř těchto segmentů jsou co nejvíce homogenní a naopak segmenty jsou navzájem co nejvíce heterogenní. Po odkrytí těchto segmentů je dalším cílem navrhnout marketingová doporučení jednotlivým segmentům. Práce se skládá s teoretické a praktické části. V teoretické části je popsán proces segmentace. Praktické část se zabývá samotným odkrýváním segmentů. Pro výzkum byla použita sekundární a primární data. Bylo využito sekundárních dat z databáze MML-TGI, která byla analyzována prostřednictvím Data Analyzeru. Primární data byla sesbírána dotazníkovým šetřením a následně zpracována v programu IBM SPSS Statistics verze 22. Došlo k odkrytí čtyř segmentů, které byly pojmenovány, popsány a byla pro ně navržena marketingová doporučení.
Keywords: rozvoj profilu segmentu; faktorová analýza; segmentace; dětská výživa; shluková analýza
Thesis title: Segmentation of Infant Food Market
Author: Polášková, Kateřina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
The main goal of my master thesis is to identify differences, or similarities among consumers of infant food. Based on these characteristics were revealed groups, also called segments. Consumers in these segments are as homogeneous as possible, and vice versa the segments are mutually the most heterogeneous. After uncovering these segments is another goal of proposing marketing recommendations to individual segments. The work consists of theoretical and practical part. The theoretical part describes the process of segmentation. Practical part deals with the uncovering of segments. The research used secondary and primary data. Were used a secondary data from the database MML-TGI, which was analyzed by the Data Analyzer. Primary data was collected by questionnaire survey and subsequently processed in the IBM SPSS Statistics version 22. There has been uncovering the four segments, which have been named, described and suggested marketing recommendation.
Keywords: factor analysis; development segment profile; cluster analysis; infant food; segmentation

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 4. 2013
Date of submission: 17. 12. 2014
Date of defense: 3. 2. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/47044/podrobnosti

Files for download

    Last update: