Offer analysis of particular travel agency

Thesis title: Ponuka vybranej cestovnej kancelárie
Author: Bačová, Kristína
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Petrů, Zdenka
Opponents: Voříšková, Barbora
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bakalárska práca sa zaoberá analýzou cestovnej kancelárie Kudrna a hlavným cieľom práce je zhodnotenie jej ponuky na základe analýzy z rôznych hľadísk. V prvej kapitole sú definované základné pojmy súvisiace s činnosťou cestovných kancelárií. V druhej kapitole je predstavená samotná cestovná kancelária Kudrna, jej ponuka, doplnkové služby, ako aj formy propagácie. Záverečná časť sa venuje zhodnoteniu ponuky pomocou SWOT analýzy a obsahuje taktiež celkové zhodnotenie výsledkov bakalárskej práce.
Keywords: analýza ponuky; zájazd; cestovná kancelária
Thesis title: Nabídka vybrané cestovní kanceláře
Author: Bačová, Kristína
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Petrů, Zdenka
Opponents: Voříšková, Barbora
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá analýzou cestovní kanceláře Kudrna a hlavním cílem práce je zhodnocení nabídky na základě analýzy z různých hledisek. V první kapitole jsou definovány základní pojmy související s činností cestovních kanceláří. V druhé kapitole je představena samotná cestovní kancelář Kudrna, její nabídka, doplňkové služby, ale také formy propagace. Závěrečná část se věnuje zhodnocení nabídky pomocí SWOT analýzy a obsahuje také celkové zhodnocení výsledků bakalářské práce.
Keywords: zájezd; cestovní kancelář; analýza nabídky
Thesis title: Offer analysis of particular travel agency
Author: Bačová, Kristína
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Petrů, Zdenka
Opponents: Voříšková, Barbora
Thesis language: Slovensky
Abstract:
This thesis is focused on analysing the offer of the travel agency Kudrna. The first part includes the definitions of the crucial terms related to travel agencies and tourist industry in general. The second part is focused on the travel agency Kudrna, its specific offer, complementary services and different forms of promotion. The final part summarises the results by using a method called SWOT analysis and evaluates the current position of the travel agency Kudrna on the market.
Keywords: holiday package; travel agency; offer analysis

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch a regionální rozvoj
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 6. 3. 2014
Date of submission: 6. 12. 2014
Date of defense: 21. 1. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/46860/podrobnosti

Files for download

    Last update: